Logo

پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت

نحوه پیشگیری و درمان بیماری پریودنتال

پروتزهای متحرک که برای برخی از افرادی که در استفاده از آنها مشکل دارند، پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت جایگزین آنها شده اند. پروتزهای متحرک اکنون بدلیل مشکلات استفاده و نگهداری با پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت جایگزین می شوند.

پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت ، تمام مشکلات پروتز متحرک را برطرف می کنند و راحتی زیادی را برای بیمار فراهم می کنند.

پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت

در از دست دادن تمام دندان ها ، با استفاده از ایمپلنت می توان پروتزها را پشتیبانی کرد. در مواردی که یک دندان از دست رفته باشد، کمبود دندان به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت یرای دندان های دیگر با قرار دادن ایمپلنت برطرف می شود. در مواردی که تعداد دندان های از دست رفته افزایش می یابد ، می توان با استفاده از بیش از یک ایمپلنت ، “پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت” را ساخت.

پروتزهای ثابت وابسته به شرایط و اولویت بیمار به دو طریق قابل انجام است. اولین روش تبدیل پروتز بیماران با استفاده از پروتز کامل متحرک به پروتز ثابت است. در این حالت بیمار فقط با 2 ایمپلنت می تواند پروتز کامل متحرک را ثابت کند. در روش دوم پروتزهای ثابت کامل با افزایش تعداد ایمپلنت انجام می شوند. دندان پزشک نقش مهمی در موفقیت این نوع پروتز دارد.

انواع پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت

  1. تاج های تک عضو (برای یک دندان)
  2. پل های چند عضو (چندین دندان از دست رفته باشد)
  3. پروتزهای زیرکونیایی
  4. پروتزهای آکریلیک محافظت شده بر پایه فلز
  5. پروتزهای سرامیکی با نگهدارنده های پیچ فلزی

چه عواملی تعیین کننده تعداد کاشت برای پروتز ثابت است؟

  • نوع پروتز
  • مقدار استخوان فک
  • از دست دادن بافت نرم
  • هزینه

فناوری های ساخت دندان مصنوعی ثابت متکی بر ایمپلنت چیست؟

با ورود فن آوری دیجیتال به روش های درمانی ، تکنیک های اندازه گیری دیجیتال و تکنیک های برنامه ریزی دیجیتال برای ساختن پروتز های ثابت متکی بر ایمپلنت از این روش های نوین استفاده می شود.

مدت زمان درمان چه مدت طول می کشد؟

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک و حساسیت به پروتز ممکن است بین 2 تا 4 ماه متغیر باشد. این دوره ممکن است با استفاده از پیوند استخوان افزایش یابد و برای هر بیمار متفاوت می باشد.

پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت در دهان بدون دندان حداقل باید چند ایمپلنت باید انجام شود؟

در دهان های کاملا بی دندان ، اگر وضعیت استخوانی بیماران مناسب باشد و در سلامت عمومی بیمارهیچ مانعی برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد ، می توان 6 تا 8 کاشت برای پروتزهای ایمپلنت ثابت انجام داد. دندان پزشک همراه با جراح فک در مورد تعداد و محل کاشت ایمپلنت ها پس از معاینات داخل دهانی و رادیوگرافی در کلینیک با توجه به ساختار فک بیماران تصمیم می گیرند.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی