Logo

ایمپلنت دیجیتالی در تهران

بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال چیست؟ اگر شما هم‌ می‌خواهید بدانید جدیدترین روش ایمپلنت چگونه انجام‌ می‌شود و برای ایمپلنت دندان دیجیتال باید به کجا مراجعه کنید، به صفحه درستی رسیده‌اید. ایمپلنت سه بعدی یا دیجیتال، یکی از روش‌های نوین و پیشرفته در زمینه ترمیم دندان‌های از دست رفته است. این روش با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال، دقت، سرعت و کارایی بالاتری نسبت به روش‌های سنتی ایمپلنت دارد.

در این مقاله همراه کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا، یکی از برجسته‌ترین مراکز تخصصی ایمپلنت دندان در تهران باشید تا همه چیز درباره این روش فوق‌العاده را توضیح دهیم و قیمت ایمپلنت دندان دیجیتال و روند آن را بررسی کنیم.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از جدیدترین انواع ایمپلنت دندان است که به کمک تجهیزات پیشرفته و مدل‌های سه بعدی نرم‌افزاری انجام‌ می‌شود. در این روش، متخصص ایمپلنت پیش از جراحی، از طریق نرم‌افزارها و تجهیزات کامپیوتری مخصوصی، نقشه سه بعدی استخوان فک و عصب‌های دندانی فرد را مشاهده‌ می‌کند. درنتیجه‌ می‌تواند با دقت بیشتری، محل ایجاد برش ایمپلنت را تعیین کند و خطر آسیب به عصب‌ها و سینوس‌ها را به حداقل برساند.

همچنین با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص، دندانپزشک‌ می‌تواند شکل و رنگ تاج (پروتز) دندان را با توجه به شکل صورت و لبخند بیمار طراحی کند و نتایج نهایی را قبل از عمل به بیمار نشان دهد. ایمپلنت دیجیتال در واقع یک روش فوری و یک روزه، اما با دقت بالاست که دردها و عوارض ایمپلنت دندان معمولی را به همراه ندارد.

بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال

مراحل ایمپلنت دندان دیجیتال، تفاوت زیادی با نحوه انجام ایمپلنت معمولی دندان ندارد. در این روش، اولین قدم تهیه عکس رادیوگرافی سه بعدی از فک (CBCT) است که وضعیت استخوان فک، دندان‌ها، لثه، عصب، عروق و سینوس‌ها را مشخص‌ می‌کند. دندانپزشک با بررسی این تصویر، محل دقیق ایجاد برش در لثه و استخوان را تنظیم‌ می‌کند تا هیچ آسیبی به عصب دندان‌های دیگر و سینوس‌ها وارد نشود.

با پردازش و تحلیل تصویر رادیوگرافی، متخصص ایمپلنت‌ می‌تواند با توجه به ساختار فک بیمار و وضعیت دندان‌های او، بهترین نوع ایمپلنت را متناسب با شرایط او انتخاب کند. در مرحله بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی، قالب یا گاید مخصوصی طراحی‌ می‌شود که از جنس پلاستیک شفاف است. این گاید در دهان بیمار قرار‌ می‌گیرد تا متخصص، برشی کوچک، دقیقا به اندازه پایه ایمپلنت در لثه و فک ایجاد کند.

در این شرایط، جراحی ایمپلنت با کمترین میزان خطا انجام شده و پایه تیتانیومی ایمپلنت در داخل استخوان فک جاگذاری‌ می‌شود. بعد از کاشت ایمپلنت، روکش و تاج نیز ساخته‌ می‌شود و روی پایه قرار‌ می‌گیرد. از آنجایی که در این روش دقت بسیار بالاست، معمولا نیازی به بخیه لثه نخواهد بود و عوارض بعد از جراحی به حداقل‌ می‌رسد.

دندان پزشکی دیجیتال

مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یک روش نوین در جراحی ایمپلنت است که با استفاده از تکنولوژی رایانه‌ای، تصویربرداری سه بعدی و نرم‌افزارهای خاص، قابل اجراست. این روش دارای مزایا و معایب خاص خودش است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  • دقت بالاتر در قرارگیری ایمپلنت و تطابق با استخوان فک
  • کاهش زمان جراحی و تسریع در بهبود روند
  • کاهش خطر عفونت و خونریزی
  • کاهش نیاز به برش لثه و بخیه
  • رضایت بالاتر بیماران از نتایج نهایی
  • افزایش عمر ایمپلنت دندان به لطف دقت بالای روش
  • ظاهر زیبا و طبیعی و عملکرد مشابه با دندان‌های طبیعی

معایب ایمپلنت دیجیتال

  • هزینه بالاتر نسبت به روش معمولی
  • نبود تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم در تمام کلینیک‌های دندانپزشکی
  • نداشتن تجربه و دانش کافی برخی از دندانپزشکان
قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران

تفاوت ایمپلنت به روش دیجیتال با روش معمولی چیست؟

در روش معمول جراحی ايمپلنت، دندانپزشک مجبور است لثه را به مقدار زیادی برش دهد تا به استخوان فک دسترسی داشته باشد و بتواند محل قرارگیری عصب‌ها را ارزیابی کند. بعد از کاشت پایه فلزی ایمپلنت در روش سنتی، لثه را بخیه‌ می‌زنند و لازم است دوره ریکاوری چند ماهه تمام شود تا بیمار برای ادامه روند درمان مراجعه کند.

درد ایمپلنت دندان در روش معمولی بیشتر از روش دیجیتال است و باید این طرح درمان را در چندین جلسه دنبال کرد. در حالی که در ایمپلنت دیجیتال، جراحی با حداقل شکاف در لثه و استخوان فک انجام‌ می‌شود که نیازی به بخیه ندارد. به همین دلیل زمان ریکاوری جراحی نیز کوتاه‌تر خواهد بود و تورم، کبودی و خونریزی لثه را نیز در این روش تجربه نمی‌کنید.

ایمپلنت دندان دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

ایمپلنت دیجیتال که آن را با نام ایمپلنت بدون جراحی هم‌ می‌شناسند، یک روش با حداقل میزان تهاجم و بهترین جایگزین ایمپلنت معمولی است که همه افراد کاندیدای ایمپلنت،‌ می‌توانند به سراغ این روش بروند. این روش در مراکزی که طراح ایمپلنت دیجیتال دارند، به عنوان پیشنهاد برتر مطرح‌ می‌شود و اگر به دنبال ایمپلنت ارزان نباشید، بهترین روش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.

علاوه بر این، ایمپلنت دیجیتال برای افرادی که شرایط زیر را دارند، روش مناسب‌تری برای ترمیم دندان‌های از دست رفته است:

  • افرادی که ترس و اضطراب زیادی از جراحی دارند.
  • افرادی که ایمپلنت فوری و یک روزه را‌ می‌پسندند و می‌خواهند زودتر به نتایج برسند.
  • افرادی که لثه‌های حساس یا ضعیف دارند.
  • افرادی که عرض استخوان فک آنها کم است و نیاز به پیوند استخوان دارند.
  • افرادی که ارتفاع استخوان فک کمی داشته و برای ایمپلنت نیاز به جراحی‌های جابجایی عصب دارند.
  • افرادی که فشار خون بالا دارند و احتمال خونریزی شدید در آنها در روش سنتی وجود دارد.
  • افرادی که سیگار‌ می‌کشند و‌ می‌خواهند دندان‌های خود را ترمیم کنند.
  • افراد دیابتی که تحت نظر پزشک خودشان‌ می‌خواهند دندان‌های از دست رفته‌شان را ترمیم کنند.

این نکات ارتباطی به انواع ایمپلنت، اعم از انواع ایمپلنت کره ای و اروپایی نداشته و شامل تمام مراجعان می‌شود.

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران

البته باید توجه داشت که تعیین شایستگی برای این روش نهایتا به عهده دندانپزشک است و بستگی به شرایط فردی هر بیمار دارد.

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران

هزینه ایمپلنت دندان در تهران با توجه به عوامل مختلفی تعیین‌ می‌شود؛ با این حال به طور کلی هزینه ایمپلنت دیجیتال بیشتر از هزینه ایمپلنت معمولی است. از آنجایی که پیچیدگی روش دیجیتال بیشتر است و نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی دارد، قیمت روند درمان آن نیز بیشتر خواهد بود. البته عوامل زیر روی قیمت ایمپلنت دیجیتال تاثیر‌ می‌گذارد:

  • تعداد و نوع ايمپلنت
  • تعداد و نوع تاج‌هاي دندان
  • هزينه تصويربرداري سه بعدي
  • هزينه قالب گیری ایمپلنت و طراحی گاید
  • هزینه جراحی و کلینیک

در نظر داشته باشید که ایمپلنت دیجیتال یک روش حساس برای ترمیم دندان‌هاست و اگر متخصص ایمپلنت، تجربه و دانش کافی نداشته باشد، عوارض جبران‌ناپذیری را تجربه خواهید کرد. بنابراین بهتر است فقط هزینه را مد نظر قرار ندهید و به دنبال بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران باشید و با بررسی نمونه کار و فیلم ایمپلنت دیجیتال قبل و بعد او، خیالتان از نتیجه آسوده باشد.

برای اطلاع از روند درمان و هزینه ایمپلنت کامل دندان، کارشناسان ما در کلینیک مینوسا پاسخگوی شما هستند. در هر ساعتی از شبانه‌روز با ما تماس بگیرید و با مشاوره رایگان، از روند درمان خود آسوده‌خاطر باشید.

دندانپزشکی مینوسا: بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال یک روش نوین کاشت دندان با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته است. این روش با استفاده از عکس‌برداری سه بعدی و شبیه‌سازی کامپیوتری، موقعیت دقیق استخوان و عصب‌های فک را بررسی کرده و ایمپلنت را با حداقل برش و خونریزی در بهترین موقعیت جاگذاری می‌کند. البته بهتر است برای هرچه بهتر پیش رفتن طرح درمان خود، حتما به بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در محل زندگی خود مراجعه کنید.

ما در دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا، مجموعه‌ای از بهترین متخصصان و دندانپزشکان تهران را گرد هم آوردیم تا در محیطی کاملا پیشرفته و مجهز، جراحی ایمپلنت را با خیالی آسوده دنبال کنید. بهترین دندانپزشک تهران برای ایمپلنت دیجیتال را در کلینیک مینوسا خواهید یافت. متخصصان ما بیش از هزاران تجربه موفق ایمپلنت دارند و با استفاده از تکنولوژی‌های روز، خدمات درمانی باکیفیت و مناسب را عرضه‌ می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر از روند درمان ایمپلنت دیجیتال یا هزینه این درمان، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ایمپلنت دیجیتال

عمر ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

ایمپلنت دیجیتال روش دقیق‌تری نسبت به ایمپلنت معمولی است و می‌تواند تا 30 سال دوام داشته باشد. 

آیا ایمپلنت دندان دیجیتال درد کمتری دارد؟

این روش، یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از ابزارهای مخصوص و با حداقل برش در لثه دنبال‌ می‌شود. در نتیجه درد، کبودی، خونریزی و تورم در آن حداقل ممکن خواهد بود.

انجام ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان‌ می‌برد؟

از آنجایی که در این روش تصاویر سه بعدی از دهان و دندان‌ها در دسترس است، جراحی کوتاه و حدود 30 دقیقه زمان خواهد بود. دوره ریکاوری نیز، کوتاه‌تر از روش سنتی است.

شرایط سنی خاصی برای ایمپلنت دیجیتال وجود دارد؟

برای جراحی ایمپلنت بهتر است دندان‌های شیری افتاده باشد و بیمار دندان‌های اصلی را از دست داده باشد. معمولا دختران بعد از 15 سالگی و پسران بعد از 17 سالگی برای این جراحی مناسب هستند.

هزینه ایمپلنت دیجیتال از ایمپلنت معمولی بیشتر است؟

ایمپلنت دیجیتال نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تری دارد و همین موضوع قیمت ایمپلنت دیجیتال را نسبت به روش معمولی بیشتر‌ می‌کند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی دیجیتال در تهران کجاست؟

کلینیک دندانپزشکی مینوسا در میرداماد تهران، کامل‌ترین مجموعه دندانپزشکی با امکانات پیشرفته و متخصصان مجرب است که‌ می‌توانید برای انواع درمان‌های دندانپزشکی به آن مراجعه کنید.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «ایمپلنت دیجیتالی در تهران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی