Logo

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه های درمانی

طول عمر پرکردن دندان

بیمه های درمانی که خدمات دندانپزشکی را پوشش می دهند ، در اکثر موارد خصوصی هستند. بیمارانی که از این بیمه ها استفاده می کنند، فقط مابه التفاوت حق الزحمه را پرداخت می کنند. بیمه های درمانی هزینه ای را که با کلینیک دندانپزشکی طرف قرار داد بیمه توافق کرده اند ، پرداخت می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با مینوسا، کلینیک دندانپزشکی در میرداماد همراه باشید.

آیا درمان دندانپزشکی تحت پوشش تمام بیمه های درمانی قرار می گیرد؟

قبل از بحث در مورد جزئیات پوشش دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه، داشتن یک نمای کلی از پوشش بیمه های درمانی در کشور مفید خواهد بود. خدمات این نوع بیمه ها به دو دسته کلی روش های درمانی که نیاز به بستری و سرپایی تقسیم می شود. سلامت دندان هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت جسمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل ، این سوال مطرح می شود که آیا درمان های دندان من تحت پوشش بیمه های درمانی من قرار می گیرند یا خیر.

وقتی به بیمه های درمانی و سلامت فکر می کنید ، ممکن است فکر کنید که انواع هزینه های درمان تحت پوشش بیمه نامه قرار می گیرد. به نوعی ، این تفکر صحیح است. با این حال ، نباید فراموش کرد که هر شرکت بیمه لیستی از محدودیت در هزینه ها دارد که تحت پوشش قرار نمی گیرد. یکی از مواردی که تحت پوشش بیمه های دولتی قرار نمی گیرد درمان های دندانپزشکی است.

کلیه هزینه های مربوط به معاینه ، درمان لثه ، درمان فک ، ارتودنسی و جراحی و ایمپلنت دندان که توسط دندانپزشکان و جراحان فک و صورت انجام می شود تحت پوشش موارد بیمه قرار می گیرد. در صورت بروز مشکل در دندان ها در اثر تصادف رانندگی ، می توان با استفاده از بیمه های درمانی دولتی درخواست درمان کرد. زیرا هزینه های دندانپزشکی در موارد اضطراری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

دندانپزشکی و بیمه های تحت پوشش

شرکت های ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی طرف قرارداد با کلینیک دندانپزشکی مینوسا

برخی از شرکت های بیمه بسته دندان پزشکی را نیز در بیمه نامه درمانی خود قرار می دهند. به این ترتیب می توانید از بسته دندان پزشکی اضافه شده به بیمه نامه خود در کلینیک های خصوصی که شرکت بیمه با آنها توافق کرده است استفاده کنید. شما می توانید لیست شرکت های بیمه ای که خدمات دندان پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند را در ادامه ، مشاهده کنید:

  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه پارسیان
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه معلم
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک مرکزی
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ما (ملت ایران)
  • دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک ملی
  • دندان پزشکی طرف قرارداد بیمه نوین

دامنه بسته های دندان پزشکی ارائه شده با بیمه های درمانی نسبت به هر شرکت ارائه دهنده بیمه متفاوت است. در اکثر موارد بیمه های درمانی دندان پزشکی زیبایی را پوشش نمی دهند ولی بعضی از شرکت های بیمه معتبر دندان پزشکی زیبایی را نیز تحت پوشش بیمه قرار داده اند. در ادامه به این کارگذاری بیمه اشاره شده است.

مزایای استفاده از دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه

علاوه بر پوشش حوادث شخصی ، هزینه های درمان سرپایی مربوط به سلامت دندان بیمه شدگان مانند معاینه ، اشعه ایکس پانوراما ، دندان های آسیب دیده و … تحت پوشش دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه قرار می گیرد.

  • اشعه ایکس پانوراما و رادیوگرافی
  • درمان دندان آسیب دیده
  • پوشش سلامت دندان ها
  • روکش دندان ، پر کردن دندان ، درمان عصب کشی
  • ایمپلنت در برخی شرکت های ارائه دهنده بیمه (تمام بیمه های طرف قرارداد با کلینیک دندانپزشکی مینوسا ایمپلنت را پوشش می دهند)
  • کشیدن دندان
  • برخی شرکت های ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی زیبایی را نیز پوشش می دهند.

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا از جمله کلینیک های دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه است که خدمات اورژانسی و شبانه روزی دندانپزشکی را ارائه می دهد. شما می توانید با کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

نکاتی که باید هنگام تهیه بیمه دندانپزشکی باید در نظر بگیرید

در مورد مراقبت از دندان ها ، داشتن بیمه مناسب دندانپزشکی بسیار مهم است. برای افرادی که نمی توانند با هزینه های دندانپزشکی کنار بیایند ، بیمه دندانپزشکی یک گزینه ایده آل است. به این منظور تصمیم برای انتخاب بیمه دندانپزشکی مناسب برای افراد یا خانواده ها (نسبت به شرایط) به یک کار مهم تبدیل می شود.

چه در حال استفاده از بیمه دندانپزشکی از طریق شرکت خود هستید و چه به دنبال گزینه های دیگر هستید ، تجزیه و تحلیل برنامه های مختلف برای اطمینان از بهترین خدمات ضروری است. بسیاری از عوامل مختلف می توانند هنگام انتخاب نهایی نقش داشته باشند.

توان مالی شرکت بیمه

هنگام انتخاب بیمه دندانپزشکی ، باید حداکثر هزینه پوششی سالانه بیمه را بررسی کنید. میزان سود برنامه ای که در یک سال کامل پرداخت می شود یکی از مهمترین جنبه های انتخاب بهترین برنامه بیمه دندان پزشکی است. بسیاری از شرکت های بیمه دندانپزشکی محدودیت هزینه دارند که باید هنگام انتخاب بیمه به آن توجه کنید.

تخصص و تجربه کلینیک دندان پزشکی طرف قرار داد بیمه

در مورد بیمه دندانپزشکی ، تنها در صورتی خدمات دندانپزشکی شما تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که توسط دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه انجام شود. شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که با کلینیک های دندانپزشکی معتبر و با تجربه قرارداد بسته است.

دسته بندی های مختلف خدمات دندانپزشکی توسط بیمه

شرکت های بیمه  اقدامات دندانپزشکی را به سه دسته اصلی تقسیم بندی می کنند. هنگام انتخاب بیمه دندان پزشکی ، باید در مورد سیاست های آنها در مورد روش های پیشگیرانه ، درمانی و ترمیمی سوال کنید. شرکت های ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی روش های مختلف درمانی را به روش های مختلف بررسی می کنند. به عنوان مثال ، یک بیمه ممکن است عصب کشی ریشه را تحت پوشش قرار دهد و استفاده از روکش دندان را ضروری در نظر بگیرد ، در حالی که شرکت های دیگر ممکن است این کار را انجام ندهد. قبل از انتخاب طرح بیمه دندانپزشکی درمان های تحت پوشش این شرکت محدودیت در هزینه هر روش درمانی را به خوبی بررسی کنید.

زمان انتظار

دوره زمانی که یک شرکت بیمه شما را مجبور می کند تا برای استفاده از مزایای خود منتظر بمانید ، دوره انتظار نامیده می شود. به عنوان مثال ، برخی از شرکت ها دارای سیاست هایی هستند که شما را مجبور می کند 12 ماه یا بیشتر منتظر بمانید تا درمان مورد نظر را انجام دهید. به این نکته توجه کنید که کلینیک دندانپزشکی مینوسا مراجعه به این شرکت ها را توصیه نمی کند زیرا در حوزه خدمات دندانپزشکی درمان سریعتر مشکلات دهان و دندان باید در اویویت شما باشد ولی این شرکت های بیمه هیچ توجهی به این موضوع مهم نمی کنند.

پوشش بیمه دندانپزشکی زیبایی

اگر علاقمند به استفاده از خدمات دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه برای انجام هرگونه عمل زیبایی ، مانند لمینت دندان ، کامپوزیت ونیر یا سفید کردن دندان ها هستید ، باید به این موضوع توجه کنید که شرکت های بیمه دندانپزشکی به ندرت دندانپزشکی زیبایی را تحت پوشش قرار می دهند.

در ایران برخی شرکت های بیمه مانند پارسیان خدمات زیبایی را نیز تحت پوشش خود قرار می دهند. کلینیک دندانپزشکی مینوسا یکی از دندانپزشکی های طرف قرارداد بیمه پارسیان می باشد. زمانی که دندان شما با مشکل روبرو شده است ، می توانید با یک تماس ساده از خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه استفاده کنید. برای معاینه و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا تماس بگیرید.

به این نکته توجه کنید که برخی از بیمه ها فقط خدمات اولیه مراقبت از دندان ها را پوشش می دهند

به طور مثال خدمات ارائه ‌شده توسط یک شرکت بیمه شناخته شده به شرح زیر می باشد که بسیار ضعیف و با محدودیت شدید در خدمات و تعداد دفعات استفاده می باشد. کلینیک شبانه روزی مینوسا توصیه می کند که بیمه نامه خود را به دقت بررسی کنید تا این محدودیت ها باعث عدم مراجعه به دندانپزشک نشود.

“در محدوده بیمه نامه درمانی دندانپزشکی ، می توانید سالی یکبار از معاینه دندان ، جرم گیری و خدمات اشعه ایکس دندان به صورت رایگان از بیمارستان ها ، دندانپزشکان و موسسات طرف قرارداد استفاده کنید.”

آیا تمامی بیمه های درمانی ایمپلنت دندان را پوشش می دهند؟

آیا تمامی بیمه های درمانی ایمپلنت دندان را پوشش می دهند؟

با این وجود که ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد ولی هزینه زیادی نیز به همراه دارد. برای پوشش درمان دندانپزشکی و ایمپلنت دندان فقط هنگام اخذ بیمه خصوصی ارائه می شود. شرکت های بیمه بسته های خدماتی متفاوتی را پوشش می دهند. افراد می توانند با انتخاب بسته های مناسب برای خود تحت پوشش درمان دندانپزشکی قرار گیرند. برخی از بیمه های درمانی که در ایران ایمپلنت دندان را پوشش می دهند محدودیت‌ هایی را برای این روش درمانی در نظر گرفته اند ، در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مهمترین محدودیت در پوشش بیمه درمان ایمپلنت هزینه پرداختی شرکت برای هر واحد ایمپلنت می باشد. سقف پرداختی برای هر واحد ایمپلنت در بهترین حالت حدود چهار و نیم میلیون تومان می باشد که قیمت هر واحد ایمپلنت ایرانی می باشد. در صورت درخواست بیمار برای استفاده از برند های خارجی باید مابه التفاوت را پرداخت کنند که در اکثر مواقع از برند های داخلی استقبال نمی شود. محدودیت 4.500.000 میلیون تومانی برای هر واحد ایمپلنت می باشد.

به این نکته باید توجه کنید که این محدودیت در سقف هزینه برای هر شرکت ارائه دهنده بیمه متفاوت می باشد و کلینیک دندانپزشکی طرف قرار داد بیمه ملزم به رعایت این سقف قیمتی می باشد.

آیا بیمه های درمانی تکمیلی درمان دندانپزشکی را پوشش می دهد؟

بیمه تکمیلی با پوشش گسترده و قیمت بیمه نامه مقرون به صرفه در بین بیمه های بیشتر ترجیح داده می شود. بیمه تکمیلی یک گزینه جذاب برای افرادی است که می خواهند تحت پوشش بیمه های درمانی قرار بگیرند اما هزینه های بیمه های درمانی خصوصی را بالا می دانند. به طور کلی ، پوشش بیمه نامه تکمیلی ممکن است با توجه به شرکت های بیمه متفاوت باشد ، اما اساساً می تواند با توجه به نیاز افراد تنظیم شود.

درمان های دندان پزشکی یکی از مواردی است که تحت پوشش بیمه های درمانی تکمیلی قرار نمی گیرد. بسیاری از درمان ها یا روش های جراحی که توسط دندانپزشکان یا ارتودنتیست ها قابل انجام است تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی گیرند.

اما هنگامی که پس از تصادف رانندگی مشکلی در دندان ها ایجاد می شود ، این مشکل به عنوان یک اورژانس در نظر گرفته می شود. در این مرحله ، می توانید از شرکت بیمه تکمیلی درخواست کنید که هزینه های درمان را پرداخت کند.

روش های دندان پزشکی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی گیرد، به شرح زیر می باشد:

  • هزینه درمان لثه
  • کلیه هزینه های مربوط به درمان فک.
  • انواع جراحی های ارتودنسی.
  • روش های مورد نیاز برای کاشت دندان.
  • کلیه درمان های دندان پزشکی برای اهداف زیبایی.

“تمامی حقوق استفاده از این مقاله متعلق به کلینیک دندانپزشکی مینوسا است.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه های درمانی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی