بیماری لثه باعث حمله قلبی می شود

در این مطلب به ارتباط بین بیماری لثه و حمله قلبی می پردازیم. با بررسیموارد احتمال بیماری قلبی و دوری از این موارد به سلامت شما می اندیشیم. اخیراً ، دندانپزشکان ، محققان و پزشکان ارتباط بین سلامت دهان و سلامت کلی بدن را با جزئیات کامل بررسی کرده‌اند. یکی از زمینه های تمرکز آنها ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی است.

بیماری لثه باعث از بین رفتن دندان ها و بافتهای استخوانی دهان می شود و بیماری قلبی در اثر تنگی یا انسداد رگهای خونی مهم ایجاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ارتباط این دو بیماری و آنچه می توانید برای کاهش خطر بیماری های لثه انجام دهید، ادامه متن را مطلعه کنید.

مطالعات اخیر نشان می دهد که بین بیماری های لثه و قلبی رابطه وجود دارد. در این مطالعه که در سال 2014 ، محققان روی افراد مبتلا به بیماری لثه و بیماری قلبی انجام دادند ، محققان دریافتند كه افرادی كه از لثه خود مراقبت های كافی را انجام می دهند 10 تا 40 درصد نسبت به افرادی كه از دهان و دندان خود مراقبت مناسب ندارند هزینه درمانی كمتری را پرداخت می کنند. این یافته ها از این ایده که سلامت لثه به طور مستقیم بر سلامت قلب تأثیر می گذارد حمایت می کنند.

محققان همچنین دریافتند که بیماری های لثه حدود 20 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در بیماران افزایش می دهد. با توجه به این شواهد ، انجمن دندانپزشکان آمریکا و انجمن قلب آمریکا رابطه بین بیماری لثه و بیماری قلبی را تأیید می کنند. بیماری لثه می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد زیرا التهاب لثه و باکتری می تواند منجر به گرفتگی عروق اصلی قلب شود.

بیماری های لثه و حمله قلبی

بیماری های لثه منجر به چه بیماری هایی می‌شوند؟

بیماری لثه و بهداشت دهان و دندان ممکن است همراه با سایر بیماری ها باشد، مانند:

پوکی استخوان: برخی تحقیقات نشان می دهد که تراکم کم استخوان منجر به از بین رفتن استخوان در فک می شود. پوکی استخوان در نهایت می تواند منجر به از دست دادن دندان به دلیل ضعف استخوان زیرین می شود.

بیماری تنفسی: باکتری های موجود در دهان می توانند به ریه ها منتقل شده و باعث عفونت هایی مانند ذات الریه شوند. این مورد بیشتر در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال دیده می شود.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که بیماری های لثه ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان کلیه ، لوزالمعده و خون را نیز افزایش دهد.

آرتریت روماتوئید (RA): تحقیقات اولیه نشان می دهد که ارتباطی بین آرتریت روماتوئید و بیماری های لثه وجود دارد. با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است.

• – برخی شرایط نیز وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را نیز افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت خطر ابتلا به بیماری های لثه بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. این خطر ابتلا احتمالاً به دلیل افزایش التهاب و در کل احتمال عفونت در بیماران دیابتی است. اگر دیابت را کنترل کنید ، خطر التهاب لثه به صورت چشمگیری کاهش می یابد.
  • – زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون در معرض خطر بیماری های لثه قرار دارند.
بیماری های لثه و حمله قلبی

علائم بیماری های  لثه

مراجعه منظم به دندانپزشک می تواند به تشخیص و درمان لثه کمک کند. در صورت وجود علائم بیماری لثه ، باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

مواردی که درصورت مشاهده باید به دندانپزشک مراجعه کنید:

•  بوی بد دهان
  •  لثه های متورم و قرمز
  •  لثه های حساس
  •  درد دندان هنگام جویدن
  •  دندان های بسیار حساس
  •  لق شدن دندان
  •  بوی بد دهان

داشتن یک یا چند مورد از این علائم به معنای ابتلا به بیماری لثه نیست. یک دندانپزشک با بررسی شدت و مدت زمان علائم شما تشخیص نهایی در این ارتباط را می‌دهد. درمانگاه و کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی لثه و دندان می‌باشد.

پیشگیری از بیماری های  لثه و کاهش حمله قلبی

بسیاری از عادات سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای حفظ بهداشت دهان و دندان و کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه و کاهش حمله قلبی استفاده کنید. دندان ها و زبان خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان های حاوی فلوراید مسواک بزنید. از دندانپزشک خود بخواهید که روش صحیح مسواک زدن را به شما آموزش بدهد.

• – حداقل روزی یک بار بین دندان ها و لثه های خود نخ دندان بکشید.
  • – به طور منظم از دهان شویه استفاده کنید.
  • – از کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو خودداری کنید.
  • – آب حاوی فلوراید بنوشید.
  • – سطح قند خون را در محدوده سالم حفظ کنید ، به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید.
  • – برای جرم گیری دندان ها و معاینه های منظم سالی دو بار با دندانپزشک مشورت کنید.

علائم اولیه بیماری لثه مانند خونریزی لثه و بوی بد دهان را با دقت تحت نظر داشته باشید تحت شرایطی به جراحی لثه نیاز است. اگر هرکدام از این علائم را دارید ،به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید.

6 دیدگاه دربارهٔ «بیماری لثه باعث حمله قلبی می شود»