Logo

طراحی لبخند در بانوان

مینای دندان و سفید کردن دندان

بدون شک زیبایی لبخند از جمله مباحث اصلی در دندانپزشکی زیبایی  می باشد. درک زیبایی از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. اگرچه در زیبایی لبخند قوانین اصلی و به خصوصی وجود دارد ، ولی طراحی لبخند هر فرد با انجام تغییرات کوچک و با توجه به انتظارات زیبایی بیمار صورت می گیرد.

عواملی مانند ویژگی های صورت بیمار ، رنگ پوست ، رنگ چشم ، عرض لبخند ، ضخامت لب ، ارتفاع دهان ، جنسیت ، شغل ، سبک لباس ، سبک زندگی ، انتظار زیبایی مجموعه ای از عناصر هستند که طراحی لبخند برای بانوان را شکل می دهند. در معاینه های اولیه و قبل از شروع طراحی لبخند ، با استفاده از برنامه های رایانه ای طرح نهایی به بیمار نشان داده می شود. پس از دریافت نظر بیمار و مشورت پزشک و بیمار در زمینه های مشترک ، مراحل درمان شروع می شود. در مرحله آزمایشگاهی ، ویژگی های طراحی از طریق عکس های پزشک و تکنسین مورد بحث قرار می گیرد. تصمیم گرفته می شود که چه روشی بهترین کارایی را برای بیمار دارد. به دلیل این که بی حسی قبل از آغاز روند درمان انجام می شود ، طراحی لبخند دردناک نیست.

طراحی لبخند با روکش لمینت

طراحی لبخند چگونه انجام می شود؟

بهترین حالت طرح لبخند بانوان با روکش لمینت سرامیکی انجام می شود. لمینت در زبان یونانی به معنی برگ می باشد. از روکش لمینت سرامیکی در طراحی لبخنددر بانوان استفاده می شود. ضخامت روکش سرامیکی نسبت به دندان ممکن است بین 3/0 تا 5/0 میلی متر باشد. انتقال نور این روکش ها دقیقاً مانند دندان طبیعی می باشد. دوام و ماندگاری آن به اندازه دندان طبیعی است.

روکش لمینت

اندازه گیری های اولیه از بیمار انجام می شود. با استفاده از این اندازه گیری ها یک مدل از بیمار تهیه می شود و تغییرات در مدل قدیمی صورت می گیرد. با استفاده از ابزار خاصی دندان ها ساییده می شود ، سپس برداشت دقیق برای ارسال به آزمایشگاه از دندان ها انجام می شود. تا زمان آماده سازی روکش لمینت ، بیمار از روکش های موقتی خود استفاده می کند. روکش موقتی را می توان از قالب دندان قدیمی یا مدل ماکت تهیه کرد. بیمار تا پروب اولین روکش ها بدون دندان نمی ماند. بعد از حدود پنج یا شش روز ، برخی از جزئیات مانند رنگ ، شکل ، اندازه و زیبایی روکش با بیمار بررسی می شود. وقتی بیمار و پزشک به نتیجه مورد نظر رسیدند ، روکش لمینت روی دندان ها قرار می گیرد.

برای چه افرادی طراحی لبخند انجام می شود؟

طراحی لبخند را می توان برای همه افرادی که از چیدمان ، رنگ و فرم دندان خود راضی نمی باشند ، انجام داد. بهداشت عمومی دهان ، سلامت لثه ، سلامت ریشه دندان قبل از شروع روند طراحی لبخند در بانوان باید درمان شود. بهداشت دهان و دندان با جرم گیری تارتار دندان انجام می شود. پوسیدگی دندان درمان می شود. دندان هایی که از قبل ترمیم شده‌اند، ارزیابی می شوند. پرکردگی هایی که فرسوده شده ، لبه آنها تغییر رنگ داده و یا زیر آن پوسیدگی وجود دارد ، باید دوباره ترمیم شود.

دندان هایی که قابل درمان نیستند باید کشیده شوند و امکان انجام ایمپلنت دندان ارزیابی شود. درمان عصب کشی که قبلا انجام شده ارزیابی می شود. پس از فراهم شدن زیرساخت مناسب ، می توان درمان طراحی لبخند را آغاز کرد. لازم به ذکر است که طراحی لبخند شامل یک پروتکل درمانی چند رشته ای است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام ایمپلنت دندان به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

هنگام طراحی لبخند برای بانوان به چه مواردی باید توجه کرد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، در طراحی لبخند برای بانوان ، اگرچه قوانین اصلی خاصی وجود دارد ، اما انتظارات بیمار مهمترین فاکتور می باشد.

بنابراین این قوانین چیست؟

 دو دندان جلو از دندان های دیگر بلندتر است. دندان های برش جانبی باید مانند پله های نردبان باشند. وقتی لب ها در وضعیت آزاد قرار دارند ، باید 1 میلی متر از دو دندان جلو دیده شوند. رنگ دندان ها باید با رنگ پوست و رنگ چشم فرد مطابقت داشته باشد. عرض دندان ها باید با عرض لبخند ، عرض بینی و ویژگی های صورت سازگار باشد.

طراحی لبخند در بانوان

هنگام طراحی لبخند در بانوان ، طراحی بیضی شکل بیشتر از بیماران مرد ترجیح داده می شود. طرح هایی که در آن دو دندان جلویی ، غالب تر می باشد، بیشتر مورد توجه بیماران زن قرار می گیرد. دو دندان جلویی طولانی تر از بیماران مرد در نظر گرفته  می شود. اگرچه رنگ دندان متناسب با رنگ پوست و چشم تعیین می شود ، اما بیماران زن می توانند دندان های سفیدتری نسبت به بیماران مرد داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام طراحی لبخند برای خانم ها مورد توجه قرار می گیرد ، زیبایی لب به همراه دندان ها می باشد. عدم تقارن روی لب می تواند روند طراحی را تغییر دهد. به همین دلیل عدم تقارن در لب را با توجه به درخواست بیمار می توان از بین برد. ما همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد شکل دندان ها بر اهمیت عرض لبخند و ضخامت لب تأکید داریم. حجم لب در بیمارانی تاثیر گذار می باشد که خواهان دندان های بلندتر و بزرگتر می باشند. خواسته های بیمار در ارزیابی خطوط لب ، چانه ، بینی و دندان ها به طور کلی ضروری است.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «طراحی لبخند در بانوان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی