Logo

مراحل سفید کردن دندان و نحوه انجام بلیچینگ دندان چیست؟

نحوه ی انجام بلیچینگ دندان

در این مقاله به روش سفید کردن دندان با تمام جزئیات خواهیم پرداخت. لبخند سفید ویژگی می باشد که بر ظاهر ما تأثیر مستقیم می گذارد و اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد. به مرور زمان دندان ها به دلایل مختلف تغییر رنگ می دهند. اگر بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود، تغییر رنگ دندان ها سریعتر اتفاق می افتد. برای از بین بردن این لکه ها و بازیابی رنگ سفید دندان ها ، بلیچینگ دندان انجام می شود. جرم گیری دندان ها به ما کمک می کند تا پلاک و تارتار دندان ها از بین برود.  بلیچینگ دندان ها رنگ طبیعی دندان ها را بازیابی می کند. سلامت لثه در بلیچینگ دندان بسیار مهم است.

امروزه سفید کردن دندان ها در کلینیک محبوب ترین روش سفید کردن دندان ها در جهان است. بر خلاف بلیچینگ در منزل که حاوی مواد سفید کننده با دوز کم است.  سفید کردن دندان ها در کلینک تحت شرایط کنترل شده ای انجام می شود که امکان استفاده ایمن ، کنترل شده و بدون درد از ژل سفید کننده با غلظت بالا را فراهم می کند. لکه هایی که میتوان با استفاده از بلیچینگ دندان از بین برد

  •  بلیچینگ دندان در درجه اول لکه های ارگانیک و تغییر رنگ ناشی از آن را از بین می برد
  •  سالخوردگی: با گذشت زمان ، دندان ها به زرد ، قهوه ای ، سبز یا خاکستری تغییر رنگ می دهند (تغییر رنگ ممکن است به دلیل ارثی و یا عادات غذایی باشد).
  •  مصرف برخی از مواد غذایی (قهوه ، نوشابه های گازدار و سبزیجات و میوه های رنگ تیره).
  •  مصرف دخانیات.

تکنیک های روش سفید کردن دندان

امروزه یکی از تکنیک های مورد استفاده در روش های سفید کردن دندان ، روش سفید کردن دندان با لیزر است. این روش درمانی در کلینیک دندان پزشکی مینوسا تحت نظارت متخصصان دندانپزشکی انجام می شود. دندان ها به طور قابل توجهی سفیدتر می شوند. سفید کردن دندان برای افراد زیر 16 سال ، افرادی که بیماری دهان و دندان دارند و زنان باردار توصیه نمی شود. درمان سفید کردن دندان با لیزر را می توان برای افرادی که به دلایل طبیعی دندان هایشان تغییر رنگ داده است.  دندان های آنها از بدو تولد لکه دار است و یا می خواهند دندان هایی با زیبایی بیشتری داشته باشند ، استفاده کرد. همچنین سفید کردن دندان برای درمان تغییر رنگ دندان پس از برخی بیماری ها استفاده می شود.

روش سفید کردن دندان در کلینیک

اگرچه روند درمان برای هر بیمار متفاوت است ، اما یک روال کاملاً استاندارد برای بلیچینگ دندان پیگیری می شود. به طور معمول، مراحل بلیچینگ دندان، دردناک و ناراحت کننده نیستند. جمع کننده گونه در دهان قرار می گیرد و تمام دندان های “منطقه زیبایی” (دندان هایی که هنگام لبخند زدن ظاهر می شوند) کاملا دیده می شود. یک محافظ پلاستیکی مایع روی بافت لثه رنگ می شود تا از هر گونه حساسیت ناشی از ژل سفید کننده محافظت کند.

روش بلیچینگ در خانه با استفاده از ژل سفید کننده

یک ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن به دندانهای ناحیه زیبایی زده می شود و تقریباً برای 30-15 دقیقه باقی می ماند. ژل سفید کننده جذب یا شسته می شود و ژل برای یک یا چند دوره اضافی 15 تا 30 دقیقه‌ای استفاده می شود. بعضی از روش های درمانی سفید کردن از نور فرا بنفش استفاده می شود. نور فرا بنفش روند سفید کردن دندان را فعال و تقویت می کند. پس از پایان روند درمان ، جمع کننده های گونه برداشته می شود و دهان بیمار شستشو داده می شود.  تغییر رنگ بلافاصله پس از درمان اندازه گیری می شود. دندان ها ممکن است به اندازه دو تا سه تن یا حتی هشت تن سفید تر شوند. بخشی از اثر بلیچینگ دندان به دلیل کمبود آب بدن در طی فرآیند سفید کردن است و باعث می شود دندان ها سفیدتر از رنگ واقعی خود دیده شوند.

اگر سطح رضایت بخشی از سفیدی دندان حاصل نشده باشد ، دندانپزشک ممکن است بلیچینگ خانگی را توصیه کند.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان چگونه انجام می شود؟

ویزیت و مشاوره

طی یک ویزیت دندانپزشکی ، متخصصان کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا برداشت بسیار مفصلی از دندان ها و خط لثه بیماران انجام می دهند. بر اساس این برداشت ها ، قالب های محافظ وینیل حاوی مخازن ژل سفید کننده به صورت سفارشی برای شما ساخته می شوند. مشابه الاینر های استفاده شده در ارتودنسی ، این قالب ها تناسب منحصر به فردی با دهان شما ایجاد می کنند که به خط لثه وصل می شوند. هدف این است که ژل سفید کننده داخل آن مهر و موم شود و از تحریک لثه و مخلوط شدن بزاق با ژل جلوگیری می کند.

قبل از شروع روند درمان، باید توسط یک دندانپزشک متخصص معاینه شوید. اگر دندان ها و لثه ها برای درمان مناسب تشخیص داده شوند، می توانید از دندان های خود عکس بگیرید. تا تفاوت قبل و بعد از بلیچنگ دندان را مشاهده کنید. ابتدا در صورت امکان ، دندان ها باید با یک خمیر دندان بدون فلوراید مسواک زده شوند. در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد که فرایند جرم گیری برای از بین بردن پلاک های باکتریایی و تارتار انجام شود. یک وسیله محافظتی ویژه برای محافظت از لب ها قرار می گیرد.

برای محافظت از لثه ها از ژل محافظ استفاده می شود. این اقدامات برای محافظت از بافت های حساس در برابر پرتوهای لیزر انجام می شود. ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان ها روی دندان ها قرار می گیرد. در حالی که نسبت ژل در غلظت مواد سفید کننده در کیت های سفید کننده خانگی حدود 3٪ است ، غلظت ژل هایی که تحت کنترل متخصص در محیط بالینی استفاده می شود، حدود 15٪ – 45٪ می باشد.

آماده سازی دندان ها

دندان های شما به احتمال زیاد به جرم گیری برای از بین بردن پلاک و تارتار دندان از سطح دندان ها نیاز دارد. برای بررسی مشکلات احتمالی مانند پوسیدگی دندان ، ترک و بیماری لثه ، یک معاینه دندانپزشکی انجام می شود. در صورت وجود این شرایط ، سفید کننده ها می توانند درجات مختلفی از حساسیت را ایجاد کنند. دندانپزشک شما احتمالاً تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود، بلیچینگ دندان را به تأخیر می اندازد.

ابتدا سطوح خارجی دندان ها پرداخت می شوند. در مرحله بعدی ، پوشش محافظ برای جوگیری از حساسیت بر روی دندان ها قرار می گیرد. ژل هیدروژن پراکسید بر روی صفحات سفید کننده شما بارگیری می شود و به دندان ها فشار داده می شود. از آنجا که محافظ دندان تا حدی برای محافظت از لثه طراحی شده اند.  استفاده از جمع کننده ها و کیت های لاستیکی اختیاری می باشد.  اما برای بیماران با لثه های بسیار حساس استفاده از جمع کننده ها و کیت های لاستیکی اجباری می باشد. قالب دندان ها به مدت 20 دقیقه در محل خود باقی می ماند. ژل از طریق قالب و دندان جذب می شود.

می توانید از دندانهایتان عکس بگیرید و رنگ آنها را در یک راهنمای سایه اندازه گیری کنید. این یک معیار برای ارزیابی پیشرفت شما می باشد.

طریقه انجام بلیچینگ در منزل

شما با یک کیت حاوی قالب محافظی از دهان شما روند بلیچینگ دندان را در خانه شروع خواهید کرد (اگر جریان بزاق کم باشد ، پراکسید کمترین تأثیر را در اثر سفید کنندگی دارد). . هدف این است که دندان های شما سفید شوند و نفوذ اکسیژن در آنها بیشتر شود.

طرز بلیچینگ دندان در جلسه دوم

اکنون که دندان های شما سفیدتر شده است ، برای یک جلسه سفید کردن استاندارد به مطب دندانپزشک مراجعه می کنید. بسته به میزان سفید شدن دندان ها با استفاده از بلیچینگ خانگی ، دندانپزشک شما از محلول 9 درصد یا 27 درصد پراکسید هیدروژن استفاده خواهد کرد. بعد از بلیچینگ ، دندان های شما حداکثر سفیدی را دارند. مدت زمان کل بلیچینگ در مطب حدود یک ساعت می باشد.

طریقه حفظ سفیدی دندان

برای حفظ حداکثر سفیدی دندان ، باید از محافظ های سفید کننده دندان استفاده کنید. اگر از مواد غذایی که باعث لک شدن دندان استفاده می کنید.  توصیه می شود هر دو هفته یکبار از محافظ های سفید کننده دندان استفاده کنید.

مزایای و معایب سفید کردن دندان به روش بلیچینگ

  •  سریعترین نتیجه را به همراه دارد.
  •  ایمن ترین روش سفید کردن دندان ها می باشد.
  •  حساسیت لثه و دندان امروزه به دلیل استفاده از ژل پراکسید و مواد حساسیت زدایی مانند نیترات پتاسیم و فلوراید قابل کنترل تر می باشد.

بسته به عواملی مانند سن ، وراثت و نوع رنگ آمیزی ممکن است نتایج غیرقابل پیش بینی در درمان رخ دهد. سفید کردن دندان یک راه حل دائمی برای مقابله با لکه ها نمی باشد. لکه ها در مدت کوتاهی پس از اتمام درمان روی دندان ها جمع می شوند. به همین دلیل ، بسیاری از دندانپزشکان ادامه روند درمان در منزل با درصد کمتری از ماده سفید کننده را توصیه می کنند.

لکه های مقاوم در برابر بلیچینگ دندان

  •  دندان هایی با لکه های خاص معمولاً به درمان بلیچینگ دندان پاسخ مناسبی نمی دهند. در حقیقت این دندان ها بعد از سفید شدن دندان های اطراف ، تیره تر به نظر می رسند.
  •  ضربه ای که باعث تیرگی عاج می شود.
  •  آنتی بیوتیک هایی که هنگام تشکیل دندان مصرف می شوند. این داروها از نظر شیمیایی به مینای دندان و ساختار عاج متصل می شوند.
  •  قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید می تواند باعث فلوروز دندان شود و باعث تغییر رنگ دائمی دندان ها می شود.

بلیچینگ دندان برای افرادی که شرایط زیر را دارند مناسب نیست

  •  حساسیت دندان و لثه: برای جلوگیری از واکنش بیش از حد دندان ها و ایجاد حساسیت ، دندانپزشک به احتمال زیاد قالب های سفیدکننده دندان در منزل با غلظت کم را توصیه می کند.
  •  برخی از لکه ها در برابر سفید کننده ها با غلظت بالا مقاوم هستند. در چنین مواردی ، دندانپزشکان ممکن است روش بلیچینگ خانگی یا گزینه هایی مانند کامپوزیت دندان، روکش یا لمینت دندان را توصیه کنند.
  •  دندان هایی که با افزایش سن شفاف می شوند. این امر خصوصاً در مورد دندان های جلو که نازک هستند، صادق است.

بیشتر بخوانید: لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «مراحل سفید کردن دندان و نحوه انجام بلیچینگ دندان چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی