Logo

لبخند لثه ای

لبخند لثه ای

لبخند لثه ای همانطور که از نامش پیداست خط لبخند روی لثه است. به عبارت دیگر، در هنگام لبخند زدن بافت لثه بسیار بیشتر از آنچه که باید ، دیده می شود.

لبخند زدن شاید یکی از مهمترین حالات صورت است که با استفاده از عضلات صورت رخ می دهد. اولین کلید احساس اعتماد به نفس، ترکیب کلمات با احساس و توانایی بیان با لبخند زیبا آغاز می شود. یک لبخند متعادل، تاثیرگذار و زیبا که با ساختار چهره سازگار است، نقش مهمی در روابط بین فردی شما در جامعه دارد. برعکس، لبخند نا متناسب یک دید بصری غیر جذاب ایجاد می کند و باعث می شود که فرد ناراضی، بد اخلاق و تحریک پذیر تلقی شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت راه‌حلی برای درمان بی دندانی

چه چیزی باعث لبخند لثه ای می شود؟

دلایل مختلفی برای تشکیل لبخند لثه ای وجود دارد:

  1. در بیماران با استخوان فک فوقانی بسیار بلند و پهن
  2. در مواردی که بافت لثه بیش از حد رشد می کند
  3. در پیچ خوردگی لب در حین لبخند زدن
  4. در مواردی مانند تشکیل ماهیچه لب بیش فعال (عضله فعال لب)، ظاهر لثه عمیق ایجاد می شود.

با باز شدن لب ها در هنگام خندیدن قسمت جلوی دهان نمایان می شود. رابطه لب بالا و پایین و موقعیت دندان های قدامی در شکل گیری یک لبخند طبیعی و زیبای حائز اهمیت می باشد. در حالت طبیعی که لبخند زده نمی شود، لب بالا و فک بالا 2/3 از دندان های قدامی را می پوشانند. دندان های قدامی 2-4 میلی متر در خارج از لب بالایی قابل مشاهده هستند.

به خصوص در خانم ها بلندتر بودن دندان های قدامی باعث می شود که هنگام خندیدن دندان های قدامی بالا برجسته تر دیده شوند. در حین لبخند زدن، دندان های ثنایای بالایی کاملاً نمایان می شوند و حتی لثه بالایی نیز به اندازه 1 الی 2 میلی متر نمایان می شود.

لبخند لثه ای زمانی قابل تشخیص است که لثه ای که از فاصله تشکیل شده توسط لثه تا لبه بالایی لب در حین لبخند زدن بیش از 3 میلی متر قابل مشاهده باشد. از علل احتمالی لبخند لثه ای می توان به رشد بیش از حد لثه به دلایل مختلف، رشد بیش از حد دندان ها، رشد بیش از حد فک بالا در جهت عمودی، دندان های قدامی فوقانی کوتاه، لب فوقانی کوتاه یا بیش فعال اشاره کرد.

لبخند لثه ای چگونه درمان می شود؟

دندانپزشکی زیبایی در طول سالیان متمادی توسعه یافته و با این پیشرفت علمی روش های درمانی مختلفی برای لبخند لثه ای پدیدار شده است. با این حال، درمان لبخند لثه ای با توجه به دلایل شکل گیری آن متفاوت است. لبخند لثه ای را می توان با روش های درمانی مختلف اصلاح کرد.

برای انتخاب نوع روش درمان لثه ، باید علت آن را بررسی کرد. در درمان زیبایی لثه، در موارد خفیف فقط با ایجاد تغییرات کوچک روی لثه قابل اصلاح است و گاهی با مداخله در استخوان فک اصلاح می شود. در نتیجه درمان و هماهنگی لثه ها با اجزای دیگر لبخند شما، لبخند هماهنگ تری به دست می آید.

در موارد شدید نیاز به بوتاکس و عمل جراحی است. برای درمان لبخند لثه ای می توان از روش های لیزری شکل دهی لثه و همچنین روش های جراحی نسبت به شدت ظاهر لثه استفاده کرد.

در صورت رشد بیش از حد فک بالا، اعمال جراحی ارتوگونوتیک، جراحی لثه (افزایش طول تاج دندان) توصیه می شود. در صورت وجود بیش فعالی لب بالایی، تغییر موقعیت لب بالایی، مداخلات جراحی یا استفاده از بوتاکس نیز توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: جراحی دندان عقل به صورت تخصصی با جدیدترین متدهای روز دنیا در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا

لبخند لثه ای

1. درمان SRP

اگر بافت لثه به دلیل التهاب در حال تورم است، دندانپزشک دندان های شما را جرم گیری می کند و در صورت نیاز درمان عصب کشی انجام می شود. هنگامی که تورم لثه درمان شد، بررسی می شود که آیا لثه برای شکل دادن با کمک لیزر مناسب است یا خیر و شکل دهی لثه با لیزر در این مرحله بررسی می شود.

2. درمان ارتودنسی

با درمان ارتودنسی، می‌توان با اعمال یک روش جراحی روی استخوان فک و حرکت دادن فک بالا به سمت بالا،  مقدار دیده شدن لثه‌ها را کاهش می دهیم. ما این برنامه درمانی را به عنوان اولین انتخاب برای درمان لبخند لثه ای ترجیح نمی دهیم.

3. لیزر درمانی

شکل لثه با لیزر برای بالا بردن خط لثه انجام می شود. در این فرآیند با استفاده از لیزر لثه به صورت نواری بالا می رود و به لطف لیزر خونریزی به حداقل می رسد و مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه است. به این ترتیب زیبایی دندان های بیماران افزایش می یابد و در نتیجه لثه اضافی برداشته می شود.

4. روش بوتاکس

اگر عامل موثر بر لبخند شما فعالیت عضله لب بالایی باشد، از روش تزریق بوتاکس برای درمان استفاده می شود. این یک روش بسیار ساده و سریع است. بوتاکس روی عضلاتی که لب را به سمت بالا می کشند اعمال می شود و عملکرد ماهیچه ها با تزریق بوتاکس کنرل می شود. بوتاکس انجام شده روی لب ، بافت اضافی لثه را پوشش می دهد. با استفاده از بوتاکس می توان از حرکت بیش از حد لب بیمار در هنگام لبخند زدن به مدت 6-4 ماه جلوگیری کرد. با این حال، این روش درمانی دائمی نیست. باید هر 4 تا 6 ماه تکرار شود.

5. وستیبولوپلاستی معکوس یا فلپ تغییر موقعیت لب

درمان لبخند لثه ای با برداشتن بافت وستیبولوپلاستی معکوس یا جراحی لبخند لثه ای نیز انجام می شود. در روش جراحی لبخند لثه ای، فاصله بین لب و لثه به صورت موضعی کاهش می یابد. در فرآیند تغییر موقعیت لب ، از حرکت رو به بالای لب جلوگیری می شود. در تغییر موقعیت لب ، لب کمتر حرکت می کند و ظاهر ناخواسته آن کاهش می یابد. به این ترتیب مقدار دیده شدن لثه در هنگام لبخند زدن نیز به حداقل می رسد.

زیبایی لثه چگونه انجام می شود؟

زیبایی لثه فرآیند از بین بردن دیده شدن بیش از حد لثه یا عدم تقارن بین دندان ها با برداشتن بافت لثه اطراف دندان است. زیبایی لثه با بی حسی موضعی انجام می شود و نسبت به شرایط بیمار، تنها برداشتن لثه ممکن است برای این عمل کافی باشد.

در برخی بیماران، بافت استخوانی زیر لثه نیز نیاز به شکل دهی دارد. اگر استخوان زیر لثه شکل داده نشوند، لثه ها می توانند به جای اصلی خود برگردند. به همین دلیل، شکل دادن به لثه و بافت استخوان زیرین با توجه به شرایط بیمار برای ماندگاری عمل بسیار اهمیت دارد.

زیبایی لثه

طراحی لبخند و لبخند لثه ای

کاربرد زیبایی لثه که در برنامه های طراحی لبخند نیز گنجانده شده است، برای درمان لبخند لثه ای استفاده می شود.

همه چیز درباره مشکلات لثه که باید درباره آن ها بدانید

سوالات متداول در ارتباط با درمان لبخند لثه ای

آیا درمان لبخند لثه ای یک روش دردناک است؟

در درمان لبخند لثه ای روش های جراحی زیادی استفاده نمی شود. به همین دلیل، درد به میزان حداقل احساس می شود. اگرچه با توجه به نوع روش درمانی انتخاب شده میزان درد تغییر می کند.

روش افزایش طول تاج دندان

در روش افزایش طول تاج دندان با استفاده از لیزر لثه های اضافی برش داده می شود که نتیجه آن افزایش طول دندان ها است. این جراحی معمولاً در اطراف دندان‌هایی که نیاز به روکش دندان دارند مورد استفاده قرار می گیرند و باعث افزایش ماندگاری روکش‌ها و کاهش خطر شکست ناشی از شکستگی دندان‌ها یا جدا شدن روکش‌ها می‌شود. خطرات این روش درد تورم و کبودی است که برای هر روش جراحی استاندارد است و معمولاً 10 روزه طول می کشد. همچنین در نتیجه حرکت لثه، دندان ها بلندتر و بزرگتر به نظر می رسند. حساسیت به دما ممکن است بعد از عمل رخ دهد اما معمولاً با گذشت زمان برطرف می شود.

آیا استفاده از بوتاکس در درمان لبخند لثه ای ضرر دارد؟

بوتاکس مورد استفاده در درمان لبخند لثه ای مضر نیست. مهمترین عارضه جانبی در اینجا این است که این روند دائمی نیست. بزرگترین عیب آن این است که اثر بوتاکس کاهش می یابد و پس از یک دوره حدودا 6 ماهه باید دوباره اعمال شود.

درمان بوتاکس لبخند لثه ای چقدر طول می کشد؟

زمان انجام بوتاکس لبخند لثه ای از چند دقیقه تجاوز نمی کند. این روش با استفاده از سوزن های بسیار ظریف انجام می شود و هیچ آسیبی برای بیمار ندارد.

آیا درمان بوتاکس لبخند لثه ای دائمی است؟  چقدر طول می کشد تا تاثیر آن از بین برود؟

تاثیر بوتاکس روی لبخند لثه ای بعد از 2 هفته خود را نشان می دهد و اثر آن به طور متوسط ​​بین 4 تا 6 ماه دوام می آورد.

در درمان بوتاکس لبخند لثه ای چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بیمارانی که تحت درمان بوتاکس قرار می گیرند، باید از مصرف الکل خودداری کنند و در 24 ساعت اول ورزش های آکروباتیک انجام ندهید.

روند بهبودی پس از درمان بوتاکس لبخند لثه ای چگونه است؟

پس از بوتاکس لبخند لثه ای هیچ روند بهبودی وجود ندارد زیرا این روش بدون درد و مداخلات جراحی است.

چه افرادی نمی توانند از درمان لبخند لثه ای استفاده کنند؟

درمان لبخند لثه ای یک روش زیبایی است. می توان آن را برای همه بیمارانی که نگرانی های زیبایی دارند استفاده کرد.

قیمت درمان لبخند لثه ای (زیبایی لثه) چقدر است؟

قیمت زیبایی لثه در هر بیمار و با توجه به درمان مورد استفاده متفاوت است. شما می توانید فرم نوبت ما را برای قیمت لبخند لثه ای پر کنید یا می توانید برای معاینه وقت بگیرید تا از متخصصان ما در مورد قیمت ها و درمان های زیبایی لثه اطلاعات کسب کنید.

 

 

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «لبخند لثه ای»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی