Logo

10 نکته کلیدی برای رعایت بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان از پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال جلوگیری می کند. اگر بهداشت دهان را به درستی رعایت نکنیم ، مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی هیچ فایده ای نخواهد داشت. دندانپزشکان در کلینیک دندانپزشکی مینوسا در میرداماد 10 نکته کلیدی برای رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان را به شما توصیه می کنند.

مسواک زدن

 

نکاتی برای رعایت بهداشت دهان و دندان

10 قانون ساده که دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی مینوسا برای اطمینان از بهداشت مناسب دهان و دندان به شما توصیه می کنند.

 

  • در حالت ایده آل ، دو بار در روز مسواک بزنید. در صورت رعایت توصیه های بهداشتی ، دو دقیقه مسواک زدن روزانه می تواند سلامت لثه ها و دندان های شما را تأمین کند.
  • برس مسواک باید با موهای نرم و سر کوچک برای دسترسی به تمام گوشه ها داشته باشد. موهای بسیار محکم می توانند مینای دندان را در دراز مدت به طور قابل توجهی فرسوده کنند.
  • با استفاده صحیح از برس دستی ، می توان نتایج مناسبی را به دست آورد. با استفاده از مسواک های برقی نیز می توان به راحتی به همان نتایج رسید.
  • همیشه دندان های خود را از خط لثه به طرف دندان ها مسواک بزنید. در این حرکت ، موهای برس باید روی لثه قرار گیرد.
  • استفاده از نخ دندان جزء لاینفک بهداشت دهان و دندان می باشد. در واقع ، مسواک زدن دندان ها را به طور کامل تمیز نمی کند.
  • بخش عمده ای از مشکلات دندان (پوسیدگی ، پریودنتیت و …) از فاصله بین دندان ها شروع می شود زیرا باکتری ها در این نواحی به راحتی تجمع پیدا می کنند.
  • همچنین به یاد داشته باشید که حتما زبان خود را نیز مسواک بزنید. ابزارهای خاصی برای این کار وجود دارد ، اما استفاده از مسواک کافی است. سطح خارجی زبان مملو از باکتری های مختلف می باشد که می تواند باعث بوی بد دهان شود.
  • در مواردی که از ایمپلنت های دندان یا سایر پروتزهای دندانی قرار می گیرد ، برای حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده از دهانشویه توصیه می شود. این مواد می توانند در حذف بقایای مواد غذایی بین دندان ها مفید باشند.
  • عملکرد دهانشویه در بهداشت دهان و دندان برای تمیز کردن پلاک باکتریایی کافی نمی باشد و به هیچ وجه جایگزین مسواک یا برس های بین دندانی نمی شود.
  • دهانشویه های ضد عفونی کننده نباید خارج از درمان های روزانه که توسط دندانپزشک برای بهداشت دهان و دندان تجویز کرده است استفاده شود.

اهمیت بهداشت دهان و دندان

رعایت مناسب عادات بهداشتی دهان و دندان با استفاده از تکنیک های مناسب ضروری می باشد.

مسواک زدن موثر

مسواک زدن دندان ها مهمترین روش محافظت از بهداشت دهان و دندان می باشد. تکنیک اصلاح شده مسواک زدن موثرترین تکنیک برای رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. با مسواک حرکات ملایمی روی دندان ها انجام دهید تا برس در تمام دندان ها بدون آسیب رساندن به لثه ها حرکت کنند. برای هر دندان ، باید برس را بین لثه و دندان و با زاویه 45 درجه حرکت دهید.

 

برای اینکه هیچ  نقطه ای را فراموش نکنید ، بسیار اهمیت دارد که از یک روش ثابت مسواک زدن پیروی کنید. برای مثال ، می توانید از سطوح خارجی شروع کنید ، سپس سطوح داخلی دندان ها و در نهایت سطوح آسیابی را مسواک بزنید.

مسواک زدن زبان خود را برای از بین بردن کامل باکتری ها فراموش نکنید.

برس های بین دندانی

برس های بین دندانی یک انتخاب مناسب برای بهداشت دهان و دندان می باشد ، زیرا مساحت بیشتری را بین دندان های شما پوش می دهد.

بیشتر بخوانید: بهداشت دهان و دندان ورزشکاران

نخ دندان

نخ دندان زمانی استفاده می شود که نمی توان از برس های بین دندانی برای بین دندان ها استفاده کرد. اگر فاصله بسیار کمی بین دندان های خود دارید ، فقط می توانید از نخ دندان برای اطمینان از بهداشت دهان و دندان و از بین بردن بقایای مواد غذایی که بین دندان های شما تجمع پیدا کرده اند، استفاده کنید.

 

استفاده از دهانشویه

در کلینیک دندانپزشکی مینوسا ما دهانشویه را به عنوان یک ابزار مهم برای حفظ بهداشت دهان و دندان به بیماران خود معرفی می کنیم. به خصوص در مورد بیمارانی که از پروتزهای دندانی و ایمپلنت دندان استفاده می کنند.

استفاده از دهانشویه

(منبع)

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «10 نکته کلیدی برای رعایت بهداشت دهان و دندان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی