Logo

سلامت دندان قبل از تعطیلات

سلامت دندان

آیا اهمیتی را که در تعطیلات برای بدن خود نشان می‌دهید به دندان های خود نیز نشان می دهید؟

شما برنامه‌ها و لباس‌های خود را برای تعطیلات آماده کرده‌اید، اکنون منتظر روزی هستید که تعطیلات فرابرسد. بسیاری از ما بدن زیبا و متناسب را ترجیح می‌دهیم و حتی برای داشتن اندامی کارآمدتر به اقدامات زیبایی نیز متوسل می‌شویم. اما آیا درحالی‌که به‌ظاهر خود اهمیت می‌دهیم، همان قدر به‌سلامت دهان و دندان خود اهمیت می‌دهیم؟ وقت آن رسیده است که از سلامت دهان و دندان خود مراقبت کنیم که به دلیل تأثیر آنچه در زمستان می‌خوریم، به آن توجه نمی‌کنیم. دندانپزشک محسن برزگران اطلاعاتی را در مورد بهداشت دهان و دندان و سایر عواملی که باید قبل از تعطیلات به آنها توجه کنیم ارائه داد.

سلامت دندان

اجازه ندهید که مشکلات بهداشت دهان و دندان تعطیلات شما را به هم بزند

“مراقبت‌های منظم از دهان و دندان از نظر بهداشت دهان و دندان فاکتور بسیار مهمی است. وعده‌های غذایی آماده و غذاهای حاوی کربوهیدرات می‌توانند مشکلات دندانپزشکی ایجاد کنند. پوسیدگی و احساس ناراحتی در لثه‌ها در دندان‌هایی که به طور مرتب مسواک زده نمی‌شوند، مشکلات زیادی می‌تواند ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکلات، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در تعطیلات را فراموش نکنید.

قبل از تعطیلات به دندانپزشک خود مراجعه کنید

بسیاری از ما هنگام رفتن به تعطیلات، بازرسی‌های لازم از ماشین خود را انجام می‌دهیم تا در جاده مشکلی نداشته باشیم. من توصیه می‌کنم قبل از تعطیلات، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان پزشک سلامت دندان شمار را قبل از سفر و تعطیلات بررسی نمایید. پوسیدگی جدید ممکن است فوراً احساس نشود. در نتیجه یک ویزیت دندانپزشکی که نادیده گرفته شده است، ممکن است در تعطیلات با دندان‌درد مواجه شوید. به‌منظور جلوگیری از این مشکلات، قبل از تعطیلات به دندانپزشک مراجعه کنید و اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

از نوشیدن آب غافل نشوید

آب بدون شک یکی از غنی‌ترین مواد معدنی در طبیعت است. آب که درمانی برای بسیاری از بیماری‌ها است، از اهمیت زیادی در سلامت دهان و دندان ما برخوردار است. بهترین کاری که بعد از غذا خوردن برای دندان‌هایتان می‌توانید انجام دهید نوشیدن آب است. یک لیوان آب که بعد از غذا نوشیده می‌شود، ذرات غذا را از دهان خارج کرده و محیط اسیدی دهان را از بین می‌برد.

جرم‌گیری تارتار دندان

“تارتار وقتی تشکیل می‌شود که مواد معدنی بزاق شما روی پلاک‌های باکتریایی دندان رسوب می‌کنند. تار تار دندانی که جرم‌گیری نمی‌شوند باعث التهاب لثه و بیماری‌های لثه می‌شود. تار تار دندان همچنین ظاهر بدی در دهان ایجاد می‌کند و باعث بوی بددهان می‌شود. با جرم‌گیری نیم ساعته از طرف دندانپزشک، می‌توانید تار تار دندان را تمیز کنید و دندان‌هایی داشته باشید که سالم و تمیزتر به نظر می‌رسند.

بین گرم و سرد تفاوت قائل شوید

با تأثیر هوای گرم، بیشتر ما نوشیدنی‌های سرد را ترجیح می‌دهیم. اما نباید فراموش کرد که دندان‌های ما خیلی سریع تحت تأثیر تغییرات ناگهانی دما قرار می‌گیرند و حساسیت دندان بروز می‌کند. باید توجه داشت که نوشیدنی مصرفی خیلی سرد نباشد که تغییرات ناگهانی درجه حرارت باعث ایجاد ترک در دندان‌ها و دندان‌درد شود. حساسیت دندان با نوشیدنی‌های سرد و غذاهای گرم اتفاق می‌افتد، یک مشکل کوچک اما ناراحت‌کننده است. به شما توصیه می‌کنیم خمیردندان‌های مخصوص تولید شده برای حساسیت، مسواک‌هایی را که خیلی سخت نباشند انتخاب کنید و از مراقبت عمومی دهان و دندان خود غافل نشوید.

از دسر دوری کنید

دسرهای سفت و چسبناک که بعد از غذا صرف می‌شوند، باعث افزایش باکتری‌های مضر در دهان می‌شوند. علاوه بر این، شیرینی‌های بسیار سرد مانند بستنی که بلافاصله پس از مصرف غذای گرم مصرف می‌شود. ممکن است باعث ترک دندان شود. از مصرف مواد غذایی که به دندان‌های شما آسیب می‌رساند تاحدامکان خودداری کنید. اگر می‌خواهید دسر بخورید، بعد از دسر دندان‌های خود را با آب فراوان بشویید و باکتری‌ها را از دهان خارج کنید.

با دندان‌های سفید جلب‌توجه کنید

روش “سفید کردن دندان” که در سال‌های اخیر در اروپا، آمریکا و کشور ما یک روش درمانی بسیار پرطرف‌دار است. به شما امکان می‌دهد در یک ساعت و در مطب، دندان‌های سفید داشته باشید. اگر می‌خواهید در تعطیلات با دندان‌های خود جلب‌توجه کنید، می‌توانید یکی از روش‌های سفید کردن دندان را که استفاده می‌شود، انتخاب کنید. “

در پایان تعطیلات خوشی را برای شما آرزو مندیم. برای کاهش احتمال مشکلات دندانپزشکی بهتر است. که قبل از سفر و تعطیلات برای بررسی سلامت دندان به دندانپزشک مراجعه نمایید.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «سلامت دندان قبل از تعطیلات»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی