با استفاده از لیزر از رنگ لثه های تیره خلاص شوید!

درمان لثه تیره

همه ما درباره بلیچینگ دندان اطلاعی داریم و میدانیم بهترین روش سفید کردن آن استفاده از لیزر است. اما ممکن است شما در مورد تغییر رنگ لثه چیزی نشنیده باشید. این روند منحصر به فرد به شما امکان می دهد تا رنگ طبیعی بافت های لثه را تغییر یا بهبود دهید. نتایج نهایی به شما لثه هایی می دهد که سالم به نظر می رسند و رنگ صورتی طبیعی در سراسر لبخند شما دارند. ما در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا با استفاده از بروز ترین ابزار تمامی اقدامات لازم برای اصلاح رنگ تیره و بافت لثه را می باشیم. در کلینیک با استفاده از لیزر لایه ای که باعث تغییر رنگ لثه شده است را درمان می کنیم تا دندان ها و لثه ظاهری زیبا و متناسب با یکدیگر پیدا کنند.

لثه های تیره رنگ

چه عواملی باعث تیره شدن رنگ لثه ها می شود؟

رنگ لثه در افراد مختلف متفاوت است. لثه های تیره و سایر تغییرات در رنگ لثه می تواند ناشی از یک بیماری پزشکی ، مصرف دارو ، سیگار کشیدن یا سایر عوامل مربوط به سبک زندگی افراد باشد. لثه ها بافت نسبتا سختی می باشند که دندان ها را احاطه کرده و آنها را در جای خود نگه می دارند. رنگ لثه ها می تواند از قرمز یا صورتی تا قهوه ای یا سیاه متغیر باشد. سلامت دهان و دندان برای سلامت عمومی بیمار بسیار ضروری می باشد. تغییر در رنگ لثه ها می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی در سلامتی افراد باشد ، بنابراین بیمار باید برای تعیین علت به یک متخصص مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: انواع لمینت دندان موثرترین راه برای سفیدی دائمی دندان

ملانین

بدن انسان به طور طبیعی ملانین ترشح می کند، ملانین ماده ای می باشد که باعث تغییررنگ پوست ، مو و چشم می شود. هرچه مقدار ملانین در بدن افراد بیشتر باشد ، رنگ موها ، پوست و یا چشم ها تیره تر می شود.

لثه های قهوه ای تیره یا سیاه رنگ ممکن است مربوط به دلایل ژنتیکی باشد که افراد مقدار بیشتری ملانین در بدن خود دارند. اگر لثه های بیمار از ابتدا تیره رنگ بوده باشد ، جای نگرانی وجود ندارد. با این حال ، اگر رنگ لثه تغییر کند یا لکه‌های سیاه روی لثه ظاهر شود ، احتمالاً به دلیل ملانین نیست و می تواند نشان دهنده یک مشکل دندانپزشکی باشد.

سیگار

سیگار کشیدن می تواند باعث تغییر رنگ لثه ها شود. این تغییر رنگ به علت ملانوز موجود در سیگار اتفاق می افتد. سلولهای خاصی به نام ملانوسیت در بدن ملانین تولید می کنند. نیکوتین موجود در تنباکو می تواند باعث تولید ملانوسیت بیش از حد طبیعی در بدن شود.

تغییر رنگ لثه در افراد سیگاری ممکن است به رنگ قهوه ای یا سیاه باشد. پیگمنتیشن ممکن است به شکل لکه ظاهر شود یا کل دهان بیمار را تحت تأثیر قرار دهد و داخل گونه ها و لب پایین نیز تغییر رنگ ایجاد شود. مطالعات نشان داده است که رابطه مستقیمی بین ترک سیگار و کاهش رنگ تیره در لثه وجود دارد.

دارو

مینوسایکلین برای درمان عفونت های خاصی مانند آکنه و کلامیدیا استفاده می شود. یک عارضه جانبی نادر مینوسایکلین ،  تغییر رنگ لثه ها می باشد که گاهی ممکن است در دهان ایجاد شود. به دلیل اینکه که داروهای جایگزینی برای مینوسایکلین در دسترس می باشد ، بیمار باید در مورد پیگمنتاسیون ناشی از داروها با پزشک خود مشورت کند.

التهاب لثه حاد نکروز

التهاب لثه حاد نکروز نوعی عفونت لثه می باشد که به ترانشه دهان نیز معروف است. باعث تب ، درد لثه و بوی بد دهان می شود. اگر لایه ای از بافت مرده روی لثه ایجاد شود ، عفونت می تواند باعث ایجاد لثه های سیاه یا خاکستری شود. علائم اولیه التهاب لثه شامل خونریزی لثه، بوی بد دهان، مقدار زیادی بزاق در دهان و احساس بیماری می باشد.

درمان التهاب لثه حاد نکروز بسیارساده است. دندانپزشک دهان شما را جرم گیری می کند و برای بهبود کامل آنتی بیوتیک تجویز می کند. شستشوی دهان با دهان شویه دارویی و تمیز نگه داشتن دندان و لثه به جلوگیری از عفونت های مکرر کمک می کند.

بیماری آدیسون

بیماری آدیسون بر غدد فوق کلیوی که هورمون های مختلفی تولید می کنند تأثیر می گذارد. این اختلال از تولید هورمون کافی این غدد جلوگیری می کند.

علائم اولیه شامل موارد زیر است:

• احساس تشنگی بیش از حد معمول
  • کاهش وزن ناخواسته
  • بی اشتهایی
  • ضعف عضلانی

با پیشرفت بیماری آدیسون ، ممکن است فرد تغییر رنگ در لثه ها و لب ها را تجربه کند. اصطلاح پزشکی این تغییر hyperpigmentation می باشد. بیماری آدیسون علاوه بر تأثیر بر روی لب ها و لثه ها ، می تواند باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست در سایر قسمت های بدن شود. متداول ترین محلی که ممکن است رنگ تیره در آن ایجاد شود ، زانو ، مچ پا ، خطوط کف دست و اطراف جای زخم است.

سندرم پوتز- جگرز

سندرم پوتز-جگرز یک بیماری ژنتیکی می باشد که می تواند خطر ابتلا به پولیپ یا سرطان را افزایش دهد. یکی از علائم اولیه بروز کک و مک های آبی تیره یا قهوه ای تیره می باشد. این علائم را می توان در پوست انگشتان و همچنین در دهان مشاهده کرد.

روش درمانی اصلاح رنگ لثه ها

درمان لثه های تیره به علت اصلی تغییر رنگ بستگی دارد. بیماری هایی مانند عفونت لثه یا بیماری آدیسون معمولاً باید با دارو درمان شوند. ممکن است بتوان تغییرات رنگ لثه ناشی از سیگار را نیز درمان کرد. پزشک در دوره ترک سیگار به بیمار مشاوره و پشتیبانی می دهد.

بیشتر بخوانید: جراحی دندان عقل به صورت تخصصی

برخی از افراد دارای رنگدانه های غیر طبیعی در بافت لثه های خود می باشند و این رنگدانه ها باعث می شوند که لثه ها تیره ، لکه دار یا حتی ناسالم به نظر برسند. رنگ تیره در لثه می تواند ژنتیکی باشد. اگرچه همیشه دلیل اصلی تیرگی رنگ لثه ژنتیکی نیست ، اما آنچه مسلم است در میان افراد با نژاد قومی مختلف تیرگی لثه رخ می دهد. خوشبختانه این نوع لثه ها از نظر سلامتی مشکلی ایجاد نمی کند. در بیشتر موارد ، این نوع لثه ها کاملاً سالم هستند و با درمان لیزری در کلینیک مینوسا که به مدت 15 دقیقه طول می کشد ، ظاهر ناخوشایند آنها به راحتی اصلاح می شود.

درمان لثه تیره رنگ با لیزر

بیماران بعد از درمان لثه،  درد ، تورم و خونریزی را تجربه نمی کنند. در عین حال ، خاصیت ضد عفونی کننده لیزر از نظر کنترل عفونت مزیت بزرگی برای لثه می باشد. پس از استفاده از لیزر ، یک رنگ قرمز تیره روی لثه ایجاد می شود، سپس این مناطق قرمز با یک لایه سفید پوشانده می شود، این لایه سفید نوار بهبودی می باشد. بعد از 1 هفته ، لثه ها به رنگ صورتی سالم و طبیعی تغییر می کنند. شما می توانید با ما تماس بگیرید و در این ارتباط از ما مشاوره رایگان بگیرید.

6 دیدگاه دربارهٔ «با استفاده از لیزر از رنگ لثه های تیره خلاص شوید!»