آدرس:تهران،میرداماد بعداز خیابان دکتر مصدق جنوبی(نفت جنوبی)پلاک258 کلینیک دندانپزشکی مینوسا                  شماره تماس:02126424709

انجام زیبایی و ایمپلنت از 1,500,000 تومان

انواع رنگ کامپوزیت ونیر دندان و انتخاب رنگ کامپوزیت

قرار دادن کامپوزیت همرنگ دندان حتی برای باتجربه ترین پزشکان یک چالش بزرگ است. جدای از حساسیت تکنیکی که در کامپوزیت دخیل است. یافتن رنگ کامپوزیت دندان دقیق که با دندان طبیعی مطابقت داشته باشد، می‌تواند بسیار دشوار باشد. کامپوزیت دندان، پرکردگی‌های رنگی دندان هستند که با رنگ دندان شما مطابقت دارند.

با تغییر و ترکیب رنگ، کامپوزیت‌ها را می‌توان به گونه ای طراحی کرد که تقریباً با هر نوع ترکیب رنگ دندان قابل تصوری ترکیب شوند. کامپوزیت‌ها می‌توانند گزینه‌های عالی برای مبارزه با پوسیدگی دندان شما باشند.

کدام رنگ کامپوزیت دندان بهتر است

دلایل استفاده از کامپوزیت دندان

به دلایل زیر ممکن است ظاهر دندان‌های بدی داشته باشد:

  1. ژنتیک
  2. داروی خاصی
  3. فلوراید بیش از حد
  4. سالخوردگی
  5. سیگار کشیدن
  6. مصرف الکل
  7. آسیب‌های دندانی
  8. غذاهای رنگی
  9. بهداشت ضعیف دهان

داشتن ظاهر نامناسب دندان‌ها می‌تواند باعث کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس شما شود. هدف اصلی کامپوزیت دندان تهران بهبود  زیبایی لبخند شما با استفاده از رزین همرنگ دندان بر روی آن است.

مزایای کامپوزیت همرنگ دندان:

  1. برای حفره‌هایی که اغلب برای آمالگام‌های دندانی بسیار کوچک هستند و نمی‌توانند به اندازه کافی رفع شوند، می‌توان از کامپوزیت‌ها به طور مؤثر و ایمن استفاده کرد.
  2. هنگامی که یک پرکننده کامپوزیت از کار می‌افتد، نیازی به برداشتن آن نیست، بلکه می‌توان آن را چندین بار بدون نیاز به حذف اصل تعمیر کرد.
  3. آمالگام‌های دندانی از جیوه برای اتصال فلزات مختلف به یکدیگر استفاده می‌کنند، اما در مورد کامپوزیت‌ها به جیوه نیازی نیست که می‌تواند باعث ترس از ایمنی افراد شود.
  4. کامپوزیت‌های دندانی نسبت به آمالگام‌های دندانی در برابر شکستگی دندان بسیار مقاوم‌تر هستند.
  5. اغلب اوقات، پوسیدگی دندان در نزدیکی لبه دندان‌ها اتفاق می‌افتد، که می‌تواند با آمالگام‌های دندانی باعث نشتی شود، اما کامپوزیت‌ها می‌توانند لبه‌ها را بسیار نزدیک‌تر به لبه‌ها بپوشانند و در نتیجه آن‌ها را در برابر نشت مقاوم‌تر می‌کنند.

فرآیند کامپوزیت دندان چگونه است؟

پر کردن کامپوزیت فرآیندی بسیار ساده است و پر کردن واقعی فقط یک نوبت است. در ابتدا، دندانپزشک شما دندان‌های شما را معاینه می‌کند و اشعه ایکس شما را بررسی می‌کند تا میزان پوسیدگی دندان موجود را ببیند. اگر دندانپزشک شما مشکوک باشد که ساختار دندان سالم به اندازه کافی باقی مانده است، فرآیند پرکردن کامپوزیت را به جلو خواهید برد. از آنجا می‌توانید دراز بکشید و استراحت کنید زیرا دندانپزشک شما را بی حس می‌کند و پوسیدگی دندان را از بین می‌برد.

ماده کامپوزیت بسیار نرم است و دندانپزشک شما آن را تقریباً طوری شکل می‌دهد که روی نقطه دندان شما قرار بگیرد. با استفاده از یک ابزار خاص، کامپوزیت پخت، سخت شده و اچ می‌شود تا اطمینان حاصل شود که پرکننده تا حد ممکن قوی است. مرحله آخر برای پر کردن کامپوزیت، پولیش کردن برای به دست آوردن یک سطح صاف طبیعی برای پرکننده جدید است.

نحوه استفاده از راهنمای رنگ ما برای یافتن بهترین رنگ کامپوزیت دندان

آیا می‌خواهید بهترین رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب کنید؟ آن را به آرامی انجام دهید زیرا کار آسانی نیست! برای کمک به شما و جلوگیری از اشتباه در هنگام انتخاب، ما راهنمای رنگ کامپوزیت دندان را ایجاد کرده‌ایم که به شما در انتخاب رنگ کامپوزیت دندان دلخواه کمک کنیم.

ما به شما خواهیم گفت که چگونه بهترین رنگ کامپوزیت دندان را با راهنمای سایه کلاسیک انتخاب کنید. علاوه بر این، ما بهترین نکات را برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان که به بهترین وجه با دندان‌های اطراف مطابقت دارد را به شما ارائه می‌کنیم و راز تبدیل شدن به انتخاب سایه را به یک کار بسیار آسان فاش می‌کنیم.

چگونه می‌توانم بهترین رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب کنم؟

با راهنمای رنگ کلاسیک ما 16 سایه از A1-D4 وجود دارد و شما می‌توانید بهترین رنگ کامپوزیت دندان را برای ترمیم دندان خود پیدا کنید . طبقه بندی به شما امکان می دهد نزدیک ترین سایه به دندان را پیدا کنید و سپس روشنایی را مشخص کنید.

رنگ کامپوزیت دندان راهنمای ما در درجه اول بر اساس سایه‌ها سازماندهی می‌شوند:

  • مایل به قرمز و مایل به قهوه‌ای: A1 – A2 – A3 – A3,5 – A4
  • قرمز مایل به زرد: B1 – B2 – B3 – B4
  • مایل به خاکستری: C1 – C2 – C3 – C4
  • خاکستری مایل به قرمز: D2 – D3 – D4

رنگ کامپوزیت دندان روشن

در این سایه‌ها، چه A، B، C یا D، سایه‌ها با یک عدد از روشن‌ترین، 1، تا تیره‌ترین 4 طبقه بندی می‌شوند. بنابراین، سایه A1 یک سایه قرمز مایل به قهوه‌ای خواهد بود، درست مانند سایه  A2، اما دومی تیره‌تر خواهد بود.

مشخص کردن رنگ کامپوزیت دندان

با راهنمای رنگ کامپوزیت دندان اکنون می‌توانید رنگ طبیعی دندان‌های خود را به دقت تعیین کنید .

نکاتی برای تعیین رنگ کامپوزیت بدون تجهیزات

نمودار رنگ شما هر چه که باشد، در اینجا چند نکته برای جلوگیری از کج شدن انتخاب رنگ وجود دارد :

  1. مطمئن شوید که آزمایش را در نور خنثی انجام دهید ، ایده آل در نور روز.
  2. سعی کنید از یک محیط خنثی استفاده کنید و از آرایش، رژ لب و لباس‌های رنگی پرهیز کنید.
  3. سریع انتخاب کنید: در صورت شک همیشه گزینه اول را ترجیح دهید زیرا بعد از 5 تا 7 ثانیه چشم خسته می‌شود.
  4. این آزمایش را قبل از آماده سازی انجام دهید زیرا رنگ دندان پس از هیدروژناسیون بیش از حد سفید می‌شود.
  5. دندان‌های مجاور و رنگ آنها را در نظر بگیرید .
  6. فراموش نکنید که نمودار رنگ را قبل و بعد از هر بار استفاده ضد عفونی کنید.

کامپوزیت دندان و انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

ما ممکن است کامپوزیت دندان را برای اهداف زیبایی یا ساختن ساختار دندانی که از بین رفته است توصیه کنیم. کامپوزیت دندان، ساختار طبیعی دندان شما حفظ می‌شود، بدون درد است و نیازی به سوراخ کردن دندان نیست. دندانپزشک شما کامپوزیت دندان به دندان‌های شما اضافه می‌کند تا ظاهر آنها را بهتر کند. این ماده با دقت به شکل دلخواه در می‌آید و صیقلی می‌شود.

کامپوزیت دندان چه رنگی خوبه؟ کامپوزیت چه رنگهایی دارد

مزایای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

  1. دندان‌های نامنظم را بهبود می‌بخشد.
  2. دندان آسیب دیده، شکسته یا شکسته را ترمیم می‌کند.
  3. فاصله بین دندان‌ها را می بندد.
  4. ظاهر دندان‌های کمی کج را بهبود می‌بخشد.
  5. ایده آل برای بهبود زیبایی کلی لبخند
  6. ساخته شده برای مطابقت طبیعی با رنگ دندان‌های مجاور
  7. ساخته شده از مواد ایمن و ماندگار
  8. برگشت پذیر و در صورت نیاز قابل تغییر است
  9. در یک قرار تکمیل شد
  10. ماندگاری طولانی
  11. نتایج با کیفیت

آیا پر کردن کامپوزیت دائمی است؟

مانند اکثر ترمیم‌های دندان، پر کردن کامپوزیت دائمی نیست و ممکن است روزی تعویض شود. آنها بسیار بادوام هستند و سال‌ها دوام خواهند داشت و لبخندی زیبا و ماندگار به شما هدیه می‌دهند.

آیا می‌توانم بعد از کامپوزیت دندان‌ هایم را مسواک بزنم؟

پس از پر کردن دندان نیازی به صبر کردن برای مسواک زدن نیست. می‌توانید دو بار در روز مسواک زدن و یک بار در روز نخ دندان کشیدن را ادامه دهید. مسواک زدن رنگ کامپوزیت دندان را تحت تاثیر قرار نمی دهد. برای محافظت بیشتر از کیفیت و رنگ کامپوزیت دندان توصیه می شود از خمیر دندان سفید کننده استفاده نکنید.

آیا پر کردن کامپوزیت دردناک است؟

درد امری طبیعی است که بعد از قرار ملاقات کامپوزیت دندان، مقداری حساسیت به گرما، سرما و فشار را تجربه کنید. محل تزریق نیز ممکن است زخم باشد.

مزایا انتخاب مناسب رنگ کامپوزیت دندان

زیبایی: آنها بسیار زیبا هستند زیرا دندانپزشک می‌تواند سایه‌ها را ترکیب کند تا رنگی بسیار نزدیک به دندان طبیعی شما ایجاد کند.

اتصال به ساختار دندان: پرکننده‌های کامپوزیت مستقیماً به دندان می‌چسبند. این کار باعث تقویت ساختار دندان و بازیابی یکپارچگی فیزیکی اولیه آن می‌شود

آماده سازی برای حفظ دندان: از آنجایی که پرکننده کامپوزیت به دندان چسبانده می‌شود، لازم نیست دندانپزشک مقدار قابل توجهی از مواد سالم دندان را سوراخ کند.

اطلاعات مراقبت‌های بعد از انتخاب رنگ کامپوزیت دندان:

شما باید از کامپوزیت دندان خود به همان روشی که از دندان‌های طبیعی خود مراقبت می‌کنید مراقبت کنید. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای مراقبت‌های پس از آن وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید:

  1. استفاده منظم از نخ دندان ضروری است.
  2. حفظ سلامت دهان و دندان
  3. از مصرف تنباکو خودداری کنید.
  4. از خوردن غذاهای خیلی سفت خودداری کنید.
  5. به طور مرتب با خمیر دندان فلوراید مسواک بزنید.
  6. برای جلوگیری از ساییدن یا فشردن تصادفی، باید از محافظ‌های شب استفاده کنید.

کامپوزیت دندان روشی بی خطر است، اما مانند سایر روش‌های دندانپزشکی، با خطراتی همراه است. از عوارض احتمالی مخصوص کامپوزیت ونیرها می‌توان به شکستن کلاهک‌ها، حساسیت دندان، عفونت و فرسایش مینای دندان اشاره کرد.

اگر از رنگ کامپوزیت دندانم راضی نیستم

چرا ما را برای انجام کامپوزیت دندان انتخاب کنید؟

چه به دنبال کامپوزیت دندان یا هر روکش دیگری باشید، متخصصان دندانپزشکی ما آماده هستند تا اطمینان حاصل کنند که لبخند رؤیایی شما در اسرع وقت به واقعیت تبدیل می‌شود.

چگونه دندانپزشک مناسب را برای کامپوزیت دندان و انتخاب رنگ کامپوزیت دندان انتخاب کنیم؟

برای انجام کامپوزیت زیبایی دندان و انتخاب مناسب برای رنگ کامپوزیت دندان، انتخاب دندانپزشک زیبایی مناسب بسیار مهم است. دندانپزشک باید در روش‌های کامپوزیت دندان خبره باشد. سایر ویژگی‌های یک دندانپزشک زیبایی عبارت‌اند از:

  1. او باید بتواند عکس‌های درمان‌های قبلی را به شما نشان دهد.
  2. او باید نظرات بیماران قبلی را نشان دهد.
  3. او باید یک نگاه هنری و تیزبین داشته باشد.
  4. تمرکز او باید بر ایمنی و مراقبت از بیمار باشد.
  5. او باید حس زیبایی شناسی خوبی داشته باشد .

آیا دندان زیر کامپوزیت زرد رنگ می شوند؟

کامپوزیت به لکه‌ها حساس است، اما یک دندانپزشک زیبایی معمولاً می‌تواند تغییر رنگ سطح دندان را پولیش کند. لکه هایی که در کامپوزیت جذب می شوند، پولیش نمی شوند. ماندگاری کامپوزیت دندان می توانند 5 سال یا بیشتر دوام بیاورند، اما گاها باید هر پنج سال تعویض شود.

آیا کامپوزیت دندان تغییر رنگ می دهند؟

هر کامپوزیت تغییر رنگ نمی دهد. بنابراین، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند تا با سایه جدید مطابقت داشته باشند. کامپوزیت دندان  می توانند لکه ها را به خصوص در لبه ها جمع کنند.

کامپوزیت دندان چگونه است؟

کامپوزیت دندان چگونه است؟ قبل از قرار دادن آن در دهان، معمولاً مانند بتونه پلاستیکی است. سپس آن را در دهان شما قرار می دهیم و پس از اتمام کار، فقط شبیه دندان به نظر می رسد. هنگامی که در دهان قرار می گیرد، ممکن است حتی متوجه وجود آن نشوید.

چگونه رنگ کامپوزیت دندان را حفظ کنیم؟

با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، دندان ها و پرکردگی های خود را تمیز نگه دارید. می توانید از یک مسواک نرم و خمیر دندان غیر ساینده بر روی مواد پرکننده خود استفاده کنید تا به آرامی هرگونه باقی مانده لکه بر روی سطح را بعد از غذا پاک کنید.

چرا رنگ کامپوزیت دندان زرد می شود؟

کامپوزیت دندان به مرور زمان به دلیل غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید یا سایر متغیرها می تواند زرد یا قهوه ای شود. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ رنگ کامپوزیت دندان با دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا تماس بگیرید.

6 دیدگاه دربارهٔ «انواع رنگ کامپوزیت ونیر دندان و انتخاب رنگ کامپوزیت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی