آدرس:تهران،میرداماد بعداز خیابان دکتر مصدق جنوبی(نفت جنوبی)پلاک258 کلینیک دندانپزشکی مینوسا                  شماره تماس:02126424709

انجام زیبایی و ایمپلنت از 1,500,000 تومان

آیا دندان مصنوعی می تواند از تحلیل استخوان فک جلوگیری کند؟

آیا بیش از یک دندان خود را از دست داده اید؟ شما تنها نیستید. طبق گفته انجمن جراحان دهان و فک و صورت ایران، در واقع حدود 70 درصد از بزرگسالان 35 تا 44 ساله یک یا چند دندان از دست رفته دارند. بسیاری از افراد سعی می کنند دندان های از دست رفته را با دندان مصنوعی یا سایر پروتزهای دندان جایگزین کنند تا دندان های خود را جایگزین کنند اما بازگرداندن لبخند به دلایل زیبایی اهمیت بیشتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تأثیر دندان های از دست رفته و بهترین راه برای محافظت از سلامت دهان و دندان، ادامه مطلب را بخوانید.

نیروهایی که هنگام جویدن و گاز گرفتن غذا اعمال می شود از دندان شما عبور می کند و استخوان فک را تحریک می کند. در واقع، طبق یک مطالعه تا 25 درصد از استخوان نزدیک دندان از دست رفته می تواند در سال اول پس از کشیدن دندان از بین برود.

دندان مصنوعی و تحلیل فک

چگونه دندان مصنوعی جایگزین دندان های از دست رفته می شود؟

پروتز دندان مصنوعی و لثه یک راه حل جایگزین برای افرادی است که بیشتر یا تمام دندان های خود را از دست داده اند.  پروتز دندان به طور سفارشی برای دهان هر فرد طراحی می شوند .

اگرچه پروتزها می توانند ظاهر زیبایی را هنگام لبخند به فرد هدیه دهند، اما نمی توانند از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند. در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دندان مصنوعی می تواند سرعت تحلیل استخوان در دهان را افزایش دهد. در برخی موارد، بیمارانی که دندان مصنوعی دارند و دچار انقباض قابل توجهی در استخوان فک و تحلیل استخوان می شوند، ممکن است متوجه شوند که پروتزهای مصنوعی آنها شل شده و نیاز به اتصال مجدد دارند.

چرا ایمپلنت دندان بهترین انتخاب است؟

ایمپلنت دندان یک پایه تیتانیومی کوچک است که با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد تا ریشه دندان از دست رفته را جایگزین کند. پس از اینکه ایمپلنت با استخوان فک طی چندین ماه بهبود یافت، یک تاج در بالای ایمپلنت قرار می گیرد تا دندان از دست رفته را ترمیم کند.

ایمپلنت های دندانی از ساختار ریشه دندان تقلید می کنند، رشد استخوان فک را تحریک می کنند و از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند. ایمپلنت های دندانی همچنین مزایای بیشتری نسبت به پروتزهای سنتی دارند، مانند:

  1. ایمپلنت های دندانی به طور ایمن در جای خود قرار می گیرند، بنابراین هرگز نگران لیز خوردن یا جابجایی آنها در دهان خود نباشید.
  2. ایمپلنت‌های دندانی تقریباً همان قدرت جویدن دندان‌های طبیعی را دارند، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی تمام غذاهای مورد علاقه خود را بخورید.
  3. با مراقبت مناسب، ایمپلنت های دندانی به راحتی می توانند چندین دهه دوام بیاورند. در همین حال، پروتزهای مصنوعی معمولاً هر 5 تا 10 سال یکبار باید تعویض شوند.

هدف از پروتز چیست؟

پروتزها وسایل متحرکی هستند که می توانند جایگزین دندان های از دست رفته شوند و به بازگرداندن لبخند شما کمک کنند. اگر تمام دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اید، چه در اثر بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا آسیب و تصادف، جایگزینی دندان‌های از دست رفته برای ظاهر و سلامت شما مفید خواهد بود.

آیا می توانید به طور معمول با دندان مصنوعی غذا بخورید؟

هنگامی که به طور کامل با استفاده از دندان مصنوعی سازگار شدید، باید بتوانید تقریباً هر چیزی را بخورید. با این حال، ممکن است غذاهایی وجود داشته باشند که خوردن آنها همیشه سخت باشد، مانند غذاهایی که چسبناک یا سفت هستند.

چگونه دندانپزشک مناسب را برای پروتز دندان انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب دندان مصنوعی، باید به دنبال موارد زیر باشید:

  1. یک دندانپزشک با تجربه که به طور معمول پروتزهای مصنوعی را ارائه می دهد.
  2. دندانپزشکی که می تواند تصاویر قبل و بعد از بیماران خود را که دندان مصنوعی دریافت کرده اند به شما نشان دهد.
  3. دندانپزشکی که کیفیت، فرم و عملکرد پروتزهایی را که ارائه می دهد در اولویت قرار می دهد.

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا در تهران ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان می‌باشد.

مشکلات پروتز دندان چیست؟

  1. تحریک لثه و دهان
  2. مشکلات در خوردن و صحبت کردن.
  3. پروتزهایی که گاهی در دهان شما حرکت می کنند.

اما همه این موارد بعد از مدتی کوتاه حل می شود.

پروتز دندان

آیا با دندان مصنوعی می توانید بخوابید؟

توصیه نمی شود با دندان مصنوعی بخوابید، زیرا باکتری ها می توانند در دهان شما جمع شوند و باعث مشکلات بهداشت دهان و دندان شوند.

آیا لازم است لثه های خود را با پروتز دندان مسواک بزنید؟

مراقبت از لثه با پروتز دندان

اگر از دندان مصنوعی کامل استفاده می کنید، نه تنها لثه های خود، بلکه زبان و سقف دهان خود را نیز با یک برس نرم قبل از قرار دادن دندان مصنوعی مسواک بزنید. این به حذف پلاک و همچنین بهبود و تحریک گردش خون در بافت های دهان کمک می کند.

آیا افراد مشهور از دندان مصنوعی استفاده می کنند؟

در هالیوود و برای دیگر چهره های عمومی، لبخند باید بی نقص باشد و در نتیجه چندین نفر از افراد مشهور در طول سال ها از دندان مصنوعی استفاده کرده اند. افراد مشهوری که دندان مصنوعی دارند : اما واتسون و نیکول “اسنوکی” پولیزی است.

افراد با پروتز دندان چقدر راضی هستند؟

به طور کلی، 85٪ از مراجعه کنندگان کلینیک دندانپزشکی مینوسا اظهار داشتند که از پروتز دندان فعلی خود راضی هستند. این نظرسنجی مشخص کرد که 15 درصد از بیماران به دلیل تناسب، درد و یا اندازه نامناسب از پروتز فعلی خود ناراضی بودند، در حالی که درصد کمی به دلیل ظاهر ضعیف و غیرطبیعی پروتزها ناراضی بودند.

 

آیا می توانم دندان هایم را در همان روز بکشم و دندان مصنوعی را بگذارم؟

حتی اگر نیاز به کشیدن دندان های زیادی دارید، می توانید بلافاصله پس از کشیدن این نوع دندان های مصنوعی را استفاده کنید. پروتزهای فوری نه تنها از نظر زیبایی خاص هستند. آنها همچنین به کاهش خونریزی و تورم پس از کشیدن دندان کمک می کنند. علاوه بر این، این پروتزها از لثه ها در هنگام بهبودی محافظت می کنند.

دندانپزشک می تواند چند دندان را در یک زمان بکشد؟

کشیدن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی شدید یا یک بیماری پریودنتال در حال پیشرفت یا دندان های شکسته یا نامناسب باشد. با این حال، آیا واقعاً کشیدن دو دندان به طور همزمان بی خطر است؟ به گفته متخصصان دندانپزشکی مینوسا، کشیدن دندان ها در یک ویزیت محدودیتی ندارد اما خوب شاید برای مراجعه کننده این امر نارحت کننده باشد.

هزینه یک ست پروتز معمولا چقدر است؟

قیمت یک مجموعه اولیه از پروتزهای کامل بین 600 تا 1500 دلار، پروتزهای با کیفیت متوسط بین 1500 تا 3000 دلار و یک مجموعه درجه یک می‌تواند 3500 تا 15000 دلار باشد. با این حال، پروتزهای مصنوعی این توانایی را دارند که زندگی شما را تغییر دهند .

8 دیدگاه دربارهٔ «آیا دندان مصنوعی می تواند از تحلیل استخوان فک جلوگیری کند؟»

  1. مانی ماندگار

    درود برشما
    جناب دکتر آیا راهی وجود دارد که بیمار متوجه کیفیت و نوع متریال استفاده شده و….شود.بعنوان مثال من به کلینیک میروم آنها چهار آیتم با چهارکیفیت وقیمت متفاوت پیشنهاد می‌دهند ومن میخواهم نوع درجه یک باشد وهزینه میدهم.وقتی دندان می‌گذارم هم خوب و اندازه است.اما من از کجا بفهمم این متوسط باکیفیت است یا همان نوع اول مثلا سوئیسی درجه یک است؟؟آیا باید به دکتر وکلینیک و….اعتمادکور کنم((انهم در زمانه ای که مدعیان دین ومعنویت وپاک دستی و… شکر ولاستیک واتومبیل خارجی وارد میکنند)).یا نه توسط بیمار قابل تشخیص است.ممنون میشوم پاسخ دهید
    سپاس

    1. پذیرش دندانپزشکی مینوسا

      سلام. توصیه ما مراجعه به پزشکان معتمد و خوشنام است. چرا که فقط متخصصان می‌توانند اصل بودن یا نبودن مواد مصرفی را متوجه شوند. در صورتی که احساس می‌کنید با دندانپزشک خود راحت نیستند، توصیه ما مراجعه به متخصصان دیگر است. هرچند موضوعی که شما مطرح کردید به هیچ وجه در جامعه دندنپزشکی رایج نیست و هیچکدام از همکاران ما اعتبار سوگند خود را با چنین مواردی زیر سوال نمی‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی