Logo

آیا درمان کامپوزیت ونیر برای همه بیماران مناسب می باشد؟

کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر فرآیند بهبود زیبایی دندان با مواد پر کننده هم رنگ دندان می باشد. با استفاده از روش کامپوزیت ونیر ، در یک جلسه لبخندی طبیعی و زیبا برای بیماران ایجاد می شود. کامپوزیت دندان می تواند یک روش درمانی جایگزین برای افرادی باشد که استفاده از روکش لمینت سرامیکی را ترجیح نمی دهند. انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به وضعیت دندان ها متغیر می باشد.

ونیر کامپوزیت

درمان کامپوزیت چیست؟

درمان کامپوزیت ونیر نوعی روش درمانی می باشد که می تواند در مدت زمان 1 ساعت و بدون ایجاد سایش بر روی دندان ها  انجام شود و زیبایی را به لبخند شما هدیه دهد. کامپوزیت تضمین می کند که بیمار دندان هایی صاف ، با اندازه مناسب ، سفید و طبیعی داشته باشد. این کاربرد درمانی همچنین می تواند به عنوان یک درمان دوره گذار در افرادی که قصد استفاده از روکش لمینت را دارند ، اجرا شود. به این ترتیب ، افراد این فرصت را دارند که قبل از استفاده از روکش لمینت دندان ، ظاهر دندان های خود را ببینند و به راحتی بر نتیجه نهایی روند درمان نظاره گر باشند.

درمان کامپوزیت ونیر برای کدام دندان ها مناسب می باشد؟

  • اگر بین دندان ها فاصله یا فضایی وجود دارد ( دیاستما )
  • اگر دندان های شما شکسته باشد
  • برای بلند کردن و هم اندازه کردن دندان ها
  • اگر فرد از شکل و رنگ دندان خود راضی نمی باشد
  • به منظور اصلاح اختلالاتی از نظر موقعیت دندان ها
  • به منظور ترمیم آسیب دندان به دلیل سایش در سطح دندان ها انجام می شود

 

آیا درمان کامپوزیت ونیر برای همه بیماران مناسب است؟

درمان کامپوزیت ونیر برای افرادی که رشد خود را به پایان رسانده اند مناسب می باشد. این روش درمانی در کودکان فقط در صورت شکستگی دندان جلویی به دلیل ضربه و معاینه کودک توسط پزشک و مشاور با دندانپزشک کودکان (متخصص دندانپزشکی) انجام می شود تا به سلامتی و اعتماد به نفس کودک آسیب نرسد. اگر این روش درمانی به موقع و صحیح انجام شود، وضعیت روحی کودک شما با مشکل روبرو نمی شود.

ونیر کامپوزیت

درمان کامپوزیت ونیر به طور کلی در بزرگسالان به دلایل زیبایی استفاده می شود. کاپوزیت روشی می باشد که هدف آن بهبود زیبایی لبخند افراد و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته بیماران می باشد.

آیا درمان کامپوزیت ونیر روش درمانی دردناکی می باشد ؟

بیشتر اوقات ، حتی بی حسی در درمان کامپوزیت ونیر استفاده نمی شود. به دلیل این که هیچ سایشی روی دندان ها ایجاد نمی شود ، دیگر نیازی به بی حسی نمی باشد. از آنجا که دندان در درمان کامپوزیت ونیر تراش داده نمی شود ، فرد در طول روند درمان هیچ دردی را احساس نمی کند. بلافاصله پس از عمل ، فرد می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

در صورت پوسیدگی دندان ، بی حسی در صورت وجود درد در هنگام تمیز کردن یا از برداشتن پر کردن قدیمی ، انجام می شود. با استفاده از بی حسی اطمینان حاصل می شود که فرد بیمار در طول انجام این روش احساس درد نمی کند.

 

ملاحظات و مراقبت های مورد نیاز بعد از درمان کامپوزیت ونیر:

پس از درمان کامپوزیت ونیر ، مراقبت از دندان اهمیت بیشتری پیدا می کند. در حالی که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم ، از سلامت دهان و دندان محافظت می کند ، از تغییر رنگ مواد کامپوزیتی نیز به مرور زمان جلوگیری می کند. پر کننده های کامپوزیتی می توانند با گذشت زمان تغییر رنگ دهند ، این از معایب این روش درمانی می باشد. معاینات منظم دندانپزشکی هر 6 ماه از نظر اطمینان و کنترل سلامت عمومی دهان و دندان و درمان کامپوزیت ونیر اهمیت دارد. در طی این معاینات ، پرداخت مجدد جلای پر کننده ها باعث می شود که از درمان کامپوزیت ونیر برای مدت طولانی تری استفاده شود. پرکننده هایی که در درمان کامپوزیت ونیر استفاده می شود ، مواد کامپوزیتی می باشد که در برابر ضربه دندان های قدامی را تقویت می کند و در برابر نیروهای گزش و برش مقاوم می باشد. هر ضربه ای که بتواند دندان را بشکند ، می تواند پر کننده دندان سفید را نیز بشکند.

مجموعه کارهایی را که با دندان های کامپوزیت ونیر ، توصیه نمی کنیم:

  • شکستن آجیل های پوسته سخت با دندان ،
  • جویدن ناخن و گاز گرفتن مداد
  • مصرف مواد غذایی به شدت رنگی
  • اگر دندان قروچه دارید ، این بیماری باید درمان شود.

 

بهترین کلینیک شبانه ورزی دندانپزشکی مینوسا در میرداماد تهران

 

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «آیا درمان کامپوزیت ونیر برای همه بیماران مناسب می باشد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی