Logo

کشیدن دندان همزمان

کشیدن دندان همزمان

کشیدن دندان همزمان یک روش متداول برای رفع پوسیدگی شدید دندان یا شکستگی دندانی است که با پرکردگی یا کانال ریشه نمی‌تواند آن را برطرف کند. دندانپزشکان در مینوسا پاسخ سؤالاتی را که بیماران ما اغلب از ما می‌پرسند جمع‌آوری کردند. برای آشنایی با نحوه آماده شدن برای عمل کشیدن دندان و نحوه مراقبت از دندان‌های خود پس از آن، مطالعه کنید.

کشیدن دندان همزمان

در کشیدن دندان همزمان، چند دندان را می‌توانم در یک زمان بکشم؟

هیچ محدودیتی برای کشیدن دندان همزمان وجود ندارد. در حالی که کشیدن دندان همزمان در طول یک روشی است که زیاد استفاده نمی‌شود، اما گاهی اوقات تنها گزینه برای بیماران مبتلا به پوسیدگی شدید دندان است. اگر پوسیدگی شدید دندان دارید، توصیه می‌کنیم در طی یک ویزیت، چندین دندان را بکشید تا اینکه برای چندین عمل به مطب بروید. این امر از گسترش بیشتر باکتری‌ها و تأثیر بر دندان‌های بیشتر در فاصله بین ویزیت جلوگیری می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است نیاز به کشیدن دندان همزمان داشته باشید. برخی از بیماران ممکن است دچار ترومای دندانی شده باشند، در حالی که برخی دیگر دچار پوسیدگی دندان شده‌اند که نمی‌توان آن را با کانال ریشه درمان کرد. اگر از کشیدن دندان‌های خود می‌ترسید، مطمئن باشید که کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا این روش استاندارد دندانپزشکی را هر روز انجام می‌دهد. ما می‌توانیم برای عمل شما آماده شویم و مطمئن شویم که در طول مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان تا حد امکان احساس راحتی می‌کنید.

کشیدن دندان ساده در مقابل جراحی

بیماران ممکن است بر اساس نیازهای فردی و اهداف دندانی خود یک دندان ساده یا جراحی را بکشند. کشیدن ساده دندان‌های در دسترس بالای خط لثه را از بین می‌برد، در حالی که کشیدن جراحی کمی پیچیده‌تر است. دندانپزشکان ممکن است برای کشیدن دندان زیر خط لثه نیاز به برش داشته باشند. برخی از متخصصان حتی ممکن است نیاز داشته باشند که دندان را قبل از برداشتن به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنند.

اگر دندان‌های خاصی باعث شلوغی بیش از حد دهان شوند، برخی از دندانپزشکان یک کشیدن ساده را توصیه می‌کنند. حتی اگر دندان‌ها سالم باشند، ممکن است مانع درمان‌های ارتودنسی آینده شوند. دندان‌ عقل اغلب به جراحی نیاز دارند زیرا به طور کامل رویش نمی‌کنند. با گرفتن اشعه ایکس و معاینه دندان شما می‌توانیم تشخیص دهیم که کشیدن شما ساده است یا جراحی میخواهد.

قبل از اینکه کشیدن دندان همزمان شما انجام شود باید به موارد زیر توجه شود

دندانپزشکی ما می‌تواند یک دندان یا چندین دندان را در طول ملاقات دندانپزشکی شما بکشد. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از بیماران ما در مینوسا دندان عقل نهفته دارند و باید هر چهار دندان عقل را به یکباره بکشند. اگر دندان‌های مشکل‌دار دیگری دارید، وضعیت آنها را ارزیابی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که نمی‌توان از اقدامات ترمیمی دیگری برای حفظ آنها استفاده کرد. قبل از شروع عمل، دندانپزشک شما همه چیز را با جزئیات توضیح می‌دهد تا مطمئن شود که چه اتفاقی خواهد افتاد.

کشیدن همزمان دندان

مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان

کشیدن چندین دندان با کشیدن یک دندان یکسان نیست. دندانپزشکی مینوسا می‌تواند دستورالعمل‌های خاصی را در مورد تمیز کردن و مراقبت از دهان در خانه به شما ارائه دهد. پس از کشیدن دندان همزمان، لخته‌ای تشکیل می‌شود تا خونریزی را متوقف کند و شروع به بهبود کند. لخته را از بین نبرید و داروهای تجویزی را طبق تجویز مصرف کنید. در چند روز آینده مایعات فراوان بنوشید و غذاهای نرم بخورید. به محض کاهش التهاب، می‌توانید به طور معمول غذا بخورید.

بیماران می‌توانند بر اساس تعداد دندان‌هایی که در این فرآیند برداشته شده‌اند، انتظار داشته باشند که ناحیه کشیدن پس از حدود یک هفته بهبود یابد. در اینجا چند نکته برای ساده کردن این فرآیند وجود دارد:

  1. از خوردن و آشامیدن غیر ضروری در دو ساعت اول پس از استخراج خودداری کنید.
  2. رژیم غذایی معمولی خود را حفظ کنید، اما با مایعات شفاف و غذاهای نرم شروع کنید.
  3. حداقل به مدت 12 ساعت از مسواک زدن و شستشوی دندان خودداری کنید.
  4. هنگام مسواک زدن از ناحیه جراحی خودداری کنید.

آیا می‌توان در کشیدن دندان همزمان 2 دندان را هم‌زمان کشید؟

با این وجود، کشیدن چندین دندان بسته به توافق بین دندانپزشک و بیمار بی خطر است. کشیدن چندین دندان نیز می‌تواند عوارض دیگری ایجاد کند. هنگامی که دندان‌های شما برداشته می‌شود، این تمایل وجود دارد که دندان‌های همسایه به طور قابل توجهی از یک سمت به سمت دیگر جابه‌جا شوند.

آیا می‌توانید تمام دندان‌های خود را در یک زمان بکشید؟

شما می‌توانید بدون یک یا دو دندان بدون عواقب عمده زندگی کنید، اما از دست دادن چندین دندان به طور هم‌زمان نیاز به تغییر شکل استخوان فک برای آماده شدن برای بریج یا پروتز دندانی دارد. هیچ قانون مشخصی در مورد تعداد دندان‌هایی که می‌توان با خیال راحت در یک جلسه کشیدند وجود ندارد.

آیا کشیدن چندین دندان دردناک است؟

برداشتن بسیاری از دندان‌ها در یک زمان کاملاً متفاوت از کشیدن یک یا دو دندان است. در صورت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها می‌توان درد غیرضروری و عوارض عفونت و تورم را به حداقل رساند.

چه مدت طول می‌کشد تا نقاهت پس از کشیدن چندین دندان انجام شود؟

مدت زمان بازیابی کشیدن چندین دندان برای یک دندان یا چندین دندان یکسان باقی می‌ماند. می‌توانید انتظار داشته باشید که طی 7 تا 10 روز به فعالیت‌های عادی بازگردید. اگر برای دندان عقل نهفته نیاز به جراحی دارید، زمان بهبودی ممکن است چند روز بیشتر از این باشد.

آیا می‌توانید 3 دندان را هم‌زمان بکشید؟

هیچ محدودیتی برای تعداد دندان‌هایی که می‌توانید به طور هم‌زمان بکشید وجود ندارد. در حالی که کشیدن چندین دندان در طول یک روشی است که معمولا توصیه نمی‌شود، اما گاهی اوقات تنها گزینه برای بیماران مبتلا به پوسیدگی شدید دندان است.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

7 دیدگاه دربارهٔ «کشیدن دندان همزمان»

    1. پذیرش دندانپزشکی مینوسا

      سلام. با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس گرفته و یا از طریق صفحه تماس با ما پیام خود را برای ما به صورت خصوصی ارسال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی