روش های مختلف پیشگیری از التهاب لثه

التهاب لثه

ما همه چیز را که باید در مورد پیشگیری از التهاب لثه بدانید توضیح می دهیم که در کلینیک دندانپزشکی مینوسا به بیماران خود نیز توصیه می کنیم. چگونه می توان از التهاب لثه پیشگیری کرد؟ التهاب لثه امروزه یکی از شایع ترین بیماری های دهان و دندان محسوب می شود که از طریق التهاب و خونریزی بافت لثه بروز می کند. رعایت بهداشت دهان و دندان منظم از طریق مسواک زدن صحیح برای پیشگیری از التهاب لثه ضروری است ، زیرا باکتری های موجود در غذا یکی از عوامل اصلی بیماری های دهان ودندان است.

این بیماری لثه نه تنها به دلیل عادات ضعیف بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود. بلکه عوامل یا حالات سلامتی خاصی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد این بیماری می شوند. با مسواک زدن منظم می توانیم از بیماری های پریودنتال جلوگیری کنیم. رعایت بهداشت دهان ضروری است ، زیرا وقتی پلاک به تارتار تبدیل می شود می تواند لثه های شما را تحریک کند ، تارتار دندان باید توسط دندانپزشک جرمگیری شود.

التهاب لثه

پیشگیری از التهاب لثه

برای پیشگیری از التهاب لثه ، باید عادات بهداشت دهان و دندان خود به دقت را رعایت کنید و هر 6 ماه یکبار برای جرمگیری دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

با کمک مسواک زدن ما قادر هستیم باکتری هایی را که در دندان ها و لثه ها قرار دارند از بین ببریم. استفاده از نخ دندان برای از بین بردن بقایای غذا و پلاک های باکتریایی که در فضاهایی مانند ناحیه بین دندانی یا نزدیک لثه ، ضروری است. در نهایت می توانیم با دهانشویه دهان خود را آبکشی کنیم.

حال که نحوه جلوگیری از التهاب لثه را بررسی کردیم ، می توانیم در مورد روش های درمانی آن که شامل انجام بروساژ یا جرمگیری دندان در کلینیک دندانپزشکی مینوسا است ، بحث کنیم. با استفاده از جرمگیری دندانپزشکی ، تارتار انباشته از بین می رود و لثه های شما دوباره از وضعیت سالم برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه را که باید درباره لثه بدانید

التهاب لثه چگونه درمان می شود؟

همانطور که قبلاً مشاهده کردید ، عادات بهداشتی که ما داریم با التهاب لثه در ارتباط است.

• بنابراین ، به منظور پیشگیری از التهاب لثه شما باید به موارد زیر نیز توجه کنید:
  • دندان های خود را به درستی و بدون اعمال فشار و با مسواک مناسب (متوسط ​​یا نرم) مسواک بزنید.
  • حداقل یکبار در سال بروساژ یا جرمگیری دندان را در مطب دندانپزشکی انجام دهید.

اگر دچار دندان قروچه هستید ، این آسیب جدی را به صورت دوره ای درمان و کنترل کنید. دندان قروچه می تواند باعث جمع شدن لثه و تشکیل پلاک باکتریایی شود. برای سلامت دندان ها ، پیشگیری از التهاب لثه ، TMJ (مفصل گیجگاهی فک و پایین) و … باید دندان قروچه را درمان کنید. دندان قروچه معمولاً با استفاده از یک معاینه دوره ای از آتل شوک روی فک فوقانی درمان می شود.

معاینات منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید. همانطور که همه می دانیم: پیشگیری بهتر از درمان است. شما باید به طور منظم هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا سلامت لثه ها و دندان های شما به طور کامل معاینه شود.

درمان التهاب لثه در دندانپزشکی

همانطور که مشاهده کردید پیشگیری از التهاب لثه  کار پیچیده ای نیست و می توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم. علاوه بر این ، شما باید اهمیت مراجعه منظم به دندانپزشک را برای بررسی سلامت لثه خود دست کم نگیرید. پیشگیری باید به عنوان یک اولویت اساسی در سلامت دهان و دندان شما باشد. زیرا هزینه های درمانی با هزینه پیشگیری قابل مقایسه نیست.

اگر می خواهید در مورد التهاب لثه بیشتر بدانید ، می توانید بدون یک لحظه تعلل با کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا در میرداماد تماس بگیرید و مشورت کنید. ما همیشه در کنار شما عزیزان هستیم.

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان از جمله: جراحی تخصصی دندان عقل و لثه، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و درمان مشکلات لثه و دندان می باشد.

6 دیدگاه دربارهٔ «روش های مختلف پیشگیری از التهاب لثه»