Logo

مواردی که باید در روکش دندان به آنها باید توجه کرد

مینای دندان و سفید کردن دندان

مواردی که باید در روکش دندان به آنها باید توجه کرد

روکش دندان لمینت چیست؟

روکش های دندان پوسته هایی نازک و به رنگ دندان می باشند که برای بهبود ظاهر به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. روکش از مواد سرامیکی یا رزینی ساخته می شود و به دندان های شما متصل می شوند. از لمینت می توان برای درمان مشکلات مختلف زیبایی مانند دندان شکسته یا دندان تغییر رنگ یافته ​​استفاده کرد. بعضی از افراد ممکن است فقط در صورت شکستن دندان از روکش استفاده کنند. برای روکش دندان بین شش تا هشت روکش باید انجام شود تا لبخندی متقارن و یکنواخت ایجاد شود.

لمینت دندان

انواع مختلف روکش دندان

روکش های دندان از جنس سرامیک ساخته می شوند. استفاده از لمینت های دندانپزشکی در مقایسه با گزینه هایی که بعضا “لمینت های پیش ساخته” نامیده می شوند ، به آماده سازی بیشتری نیاز دارد.  برای استفاده از روکش های دندانپزشکی پیش ساخته معمولاً ساختار دندان تراش داده می شود. این یک روش برگشت ناپذیر است که ممکن است دردناک باشد و اغلب به بی حسی موضعی نیاز دارد.

از طرف دیگر ، روکش های معمولی نیاز به مقدار کمی آماده سازی یا تغییر دارند. به جای از بین بردن لایه های زیر مینا ، روکش ها فقط روی مینای دندان تأثیر می گذارند. در بسیاری از موارد ، روکش دندان به بی حسی موضعی نیاز ندارد.

قیمت روکش دندان

روکش دندان تحت پوشش بیمه نیست ، زیرا یک عمل زیبایی محسوب می شوند. طبق راهنمای مصرف کنندگان دندانپزشکی ، قیمت لمینت به طور متوسط ​​900 تا 2550 دلار برای هر دندان است و می تواند 10 تا 12 سال دوام داشته باشد. روکش دندان پیش ساخته برای هر دندان حدود 800 تا 2000 دلار هزینه دارند و بین 5 تا 7 سال دوام دارند. در طولانی مدت ، روکش های معمولی مقرون به صرفه ترین گزینه می باشد. قیمت روکش به عواملی مانند نوع لمینت انتخابی ، برند تجاری دندانپزشک ، هزینه زندگی در محل سکونت و تخصص دندانپزشک بستگی دارد.

فواید روکش دندان چیست؟

– بزرگترین مزیت لمینت بهبود ظاهر دندان ها ، لبخند روشن و یکدست می باشد. از روکش های دندان اغلب برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

– دندان شکسته

– تغییر رنگ شدید یا رنگ آمیزی ناهموار که با بلیچینگ دندان قابل درمان نیست

– شکاف بین دندان ها

– دندان ها کوچکتر از حد متوسط

– دندان های نوک تیز

روکش ها وابسته به نوع روش درمانی می توانند بیش از یک دهه دوام داشته باشند و این باعث می شود که روکش یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب شود که می تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهد.

روکش دندان

چگونه برای قرار ملاقات خود آماده شویم

قرار مشاوره اولیه با دندانپزشک در مورد گزینه های مناسب و تعداد روکش هایی که در طول درمان استفاده می شود. در بعضی موارد ، اگر دندان ها کج یا ناهموار دارید ، قبل از اینکه دندانپزشک از لمینت استفاده کنید باید توسط روش ارتودنسی درمان شوید. در این مرحله دندانپزشک شما برای ارزیابی سلامت دندان های شما از دندان ها تصویر اشعه ایکس می گیرد.

در قرار بعدی ، برای بدست آوردن اندازه دقیق برای لمینت ها ، قبل از اینکه از دندان شما قالب بگیرند. دندانپزشک دندان شما را تراش می دهد. سپس این قالب برای ساختن روکش به آزمایشگاه ارسال می شود.

روکش ها چگونه روی دندان ها قرار می گیرند؟

به طور معمول بین یک تا دو هفته طول می کشد تا دندانپزشک از دندانهای شما قالب بگیرد تا روکش های شما در آزمایشگاه ساخته شود. پس از ساخته شدن لمینت دندان ها ، می توانید برای قرار دادن آنها به دندانپزشک مراجعه کنید. در این قرار ملاقات، دندانپزشک، شکل و رنگ لمینت ها را ارزیابی می کند تا از مناسب بودن آنها مطمئن شود.

در مرحله بعد ، دندانپزشک دندان های شما را کاملا جرم گیری می کند. جرم گیری دندان مهم است ، زیرا مانع از آن می شود که باکتری ها در زیر روکش گیر کرده و باعث پوسیدگی دندان شوند. دندانپزشک با استفاده از ابزاری ، بافت خشن تری را روی هر دندان ایجاد می کند. این کار چسباندن روکش به دندان را آسان تر می کند.

دندانپزشک از چسب دندان برای اتصال لمینت به دندان استفاده می کند. دندانپزشکان برای سفت شدن سریع این چسب از نور ماوراء بنفش استفاده می کنند. جلسه دوم (زمانی که روکش قرار داده می شود) به طور معمول بیش از دو ساعت طول نمی کشد ، اگر چه در صورت استفاده از بی حس کننده موضعی ، سی دقیقه طول می کشد.

چگونه می توان از لمینت دندان محافظت کرد

بر خلاف سایر روش های دندانپزشکی ، روند بهبود روکش لمینت مدت زمان کوتاهی می باشد. در عوض ، هنگامی که روکش ها محکم شدند و مواد بی حسی از بین رفت ، می توانید مانند معمول غذا بخورید و بجوید. در حالی که ماده بی حسیی در حال از بین رفتن است ، مراقب گونه ها یا زبان خود باشید.

در بعضی موارد ، بلافاصله پس از استفاده از روکش ها ، ممکن است احساس کنید که کمی خشن هستند. این احساس پس از چند روز غذا خوردن طبیعی و مسواک زدن از بین می روند. اگر اینگونه نباشد ، دندانپزشک می تواند روکش ها را صیقل دهند.

روکش های سرامیکی به طور معمول بین 10 تا 15 سال و لمینتهای پیش ساخته حدود 5 تا 7 سال دوام دارند. رعایت برخی اقدامات می تواند به شما کمک کند تا لمینت ها بیشترین طول عمر را داشته باشید.

 این اقدامات احتیاطی شامل موارد زیر است:

  • اجسام سخت مانند قلم ، یخ یا ناخن های خود را نجوید.
  • هرگز از دندان های خود برای بازکردن بسته بندی استفاده نکنید.
  • سعی کنید با دندان های جلوی خود نجوید. غذاهای سفت و سخت فقط با دندان های پشت جویده شود. غذاهای سخت مانند شکلات را قبل از استفاده تکه تکه کنید.
  • اگر شب ها دندان قروچه دارید ، برای محافظت از لمینت دندان های خود آتل تهیه کنید.
  • اگر ورزش می کنید ، باید از محافظ دندان استفاده کنید.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «مواردی که باید در روکش دندان به آنها باید توجه کرد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی