Logo

قلم سفید کننده دندان و تاثیر آن بر زیبایی لبخند چیست؟

قلم سفید کننده دندان

داشتن لبخندی روشن تر و سفیدتر نه تنها ظاهر ما را زیباتر می کند بلکه اعتماد به نفس ما را نیز افزایش می دهد. بنابراین جای تعجب نیست که ما به غیراز خمیردندان سفید کننده، محصولات سفید کننده بدون نسخه زیادی داریم. یکی از این محصولات قلم سفید کننده دندان است که می تواند به روتین مراقبت از دهان شما اضافه شود تا درخشندگی و سفیدی دندان های شما را افزایش دهد. در اینجا، ما در مورد چیستی آنها، نحوه استفاده از آنها و اثربخشی آنها بحث خواهیم کرد. این روش سفید کردن دندان جایگزین بلیچینگ دندان نیست.

هدف این مقاله ارتقای درک و دانش در مورد موضوعات کلی بهداشت دهان و دندان است. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک بیماری یا درمان داشته باشید، همیشه از دندانپزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید!

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا در تهران ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان می‌باشد.

قلم سفید کننده دندان چیست؟

دندان ها می توانند با خوردن غذاهای رنگی مانند انواع توت ها، سس های قرمز، قهوه، چای، شراب قرمز، نوشابه های تیره رنگ و کشیدن سیگار لکه دار کرد. مانند خمیر دندان سفید کننده، قلم سفید کننده دندان با این لکه های رایج مبارزه می کند – اما به دلیل اندازه، قابل حمل بودن و راحتی عمومی با خمیر دندان متفاوت است.

از نظر ساختاری، آنها لوله های پلاستیکی نازکی هستند که یک ژل سفید کننده را در خود جای می دهند و به گونه ای طراحی شده اند که کوچک و قابل حمل باشند. این قلم ها می توانند با از بین بردن لکه های باقی مانده روی سطح هر دندان به بهبود رنگ دندان های شما کمک کنند. این محصولات سفید کننده اغلب نتایج قابل مشاهده را به سرعت ایجاد می کنند .

اگر می‌خواهید خیلی سریع دندانهای خود را سفید کنید، قلم‌های سفید کننده دندان ایده‌آل هستند، اگر قرار ملاقات خاصی دارید  یا می‌خواهید در مدت زمان جذاب به نظر برسید استفاده از قلم سفید کننده انتخاب خوبی است.

قلم های سفید کننده دندان چگونه کار می کنند؟

مانند اکثر محصولات سفید کننده دندان بدون نسخه، قلم سفید کننده دندان معمولاً حاوی یکی از دو سفید کننده است: پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید

 طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، این سفید کننده های دندان، لکه ها را به قطعات کوچکتر می شکنند. این به نوبه خود باعث می شود لکه کمتر متمرکز شود و دندان های شما درخشان تر به نظر برسد. شایان ذکر است که ، تفاوت قابل توجهی در اثربخشی این دو سفید کننده وجود ندارد، بنابراین قلم حاوی هر دو سفید کننده باید گزینه خوبی باشد. اگر علاقه مند به استفاده از قلم سفید کننده دندان هستید یا در مورد سایر روش های سفید کردن دندان کنجکاو هستید، ابتدا با دندانپزشک خود صحبت کنید تا بهترین گزینه برای نیازهای خود را بررسی کنید.

مزیت اصلی قلم سفید کننده دندان راحتی است. برخلاف بلیچینگ و نوارهای سفید کننده، یک قلم سفید کننده قابل حمل و به اندازه کافی کوچک است که در جیب یا کیف شما قرار می گیرد تا بتوانید آن را در سفر ببرید. یکی دیگر از مزایای قلم های سفید کننده دندان این است که استفاده از آنها نسبتاً سریع و ساده است. در حالی که دستورالعمل ها ممکن است از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد، برنامه عمدتاً شامل چند ثانیه چرخاندن و اعمال آن است – همین!

 قلم سفید کننده دندان چقدر موثر است؟

وقتی صحبت از اثربخشی این قلم ها می شود، واقعاً به نوع تغییر رنگ شما و روند استفاده بستگی دارد. اول اینکه همه لکه ها را یکسان تغییر نمی دهند: این عوامل سفید کننده احتمالاً لکه های زرد را سفید می کنند اما احتمالاً لکه های قهوه ای یا خاکستری را سفید نمی کنند. همچنین، این روش سفید کننده روی روکش ها، یا پرکننده ها جواب نمی دهد. همچنین مهم است که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید، زیرا مواد سفید کننده باید برای مدت معینی روی دندان های شما باقی بمانند تا پراکسیدها با لکه شما تعامل کنند، بنابراین باید از خوردن، شستشو و نوشیدن پس از استفاده اجتناب کنید. شاید اینکار سخت باشد، اما ارزشش را خواهد داشت.

همانطور که گفته شد، اگر از قلم سفید کننده دندان خود به درستی روی دندان های زرد استفاده می کنید، باید نتایج سریعی را مشاهده کنید. اگر به دنبال افزایش قابل توجهی در روشنایی دندان های خود هستید، دندانپزشک شما ممکن است گزینه های قوی تری داشته باشد، زیرا این محصولات بدون نسخه معمولاً حاوی مقدار کمتری سفید کننده نسبت به آنچه در مطب دندانپزشک دریافت می کنید، دارند. باز هم با ارائه دهنده مراقبت از دهان خود در مورد بهترین نوع روش سفید کردن دندان صحبت کنید.

نحوه استفاده قلم سفید کننده دندان

قلم های سفید کننده در طول سال ها بسیار محبوب شده اند زیرا بسیار راحت هستند. آنها را می توان به سادگی و بدون هیچ آشفتگی اعمال کرد. نه تنها این، بلکه کاملاً مؤثر هستند. در واقع، قلم های سفید کننده می توانند لبخندی سفیدتر را در کمتر از دو روز برای شما به ارمغان بیاورند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بچرخانید، مسواک بزنید و بروید. این قلم ها معمولاً دو بار در روز در برنامه منظم مراقبت از دهان شما قرار می گیرند. برای استفاده از این محصول، به سادگی با مسواک زدن دندان های خود مانند حالت عادی شروع می کنید. هنگامی که دندان ها به طور کامل تمیز شدند، در حالی که در پایین آن می چرخید، درپوش بالایی قلم سفید کننده را بردارید.

  • ابتدا با مسواک زدن دندان های خود با یک مسواک نرم شروع کنید.
  • پس از مسواک زدن کامل، درپوش بالایی قلم را بردارید و پایین قلم را بچرخانید تا ژل را روی نوک قلم مو ببینید.
  • سپس، یک لایه نازک از ژل سفید کننده را روی سطح هر دندان بمالید و مطمئن شوید که کل سطح دندان با ژل سفید کننده تماس دارد.
  • در نهایت، آبکشی نکنید. این محصول باید روی دندان شما بماند تا کار کند.

اثرات جانبی قلم سفید کننده دندان

گاهی اوقات، ممکن است به دلیل پراکسید موجود در سفید کننده که از طریق مینای دندان شما فشار می‌آورد و با عاج تماس پیدا می‌کند، دچار حساسیت دندان شوید که ممکن است شما را تحریک کند.

شما سزاوار لبخندی سفیدتر و درخشان تر هستید و قلم های سفید کننده دندان می توانند دستیابی به آن را آسان کنند. اگر سفید کردن سریع و راحت دندان هدف شماست، این ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای ایجاد بهبودهای منظم که با شما باقی می‌ماند، دستورالعمل‌های محصولی را که استفاده می‌کنید دنبال کنید و باید به سمت لبخندی درخشان‌تر و درخشان‌تر بروید.

خوب، حقیقت موضوع این است که اکثر قلم های سفید کننده دندان در واقع به طور کلی برای استفاده بی خطر هستند. همچنین شایان ذکر است که برای اطمینان از استفاده ایمن از هر روش بلیچینگ دندان در خانه، باید از قبل تحقیقاتی را انجام دهید تا بفهمید روش بلیچینگ انتخابی شما چگونه کار می کند تا آرامش خاطر داشته باشید.

لثه های شما نیز ممکن است تحریک شوند. رنگ در طی یک دوره زمانی نیز شروع به پسرفت خواهد کرد. برخی از افراد به مواد تشکیل دهنده آلرژی خواهند داشت و این می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. در نهایت، باید بدانید که برخی از مواد سفید کننده دندان در واقع می توانند به مینای دندان آسیب بزنند. این قطعاً در مورد پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید صادق است. اگر قرار است از این محصولات استفاده کنید، به ندرت باید این کار را انجام دهید. هر سه تا شش ماه یک بار کافی است.

برخی از عوارض جانبی این عوارض جانبی خیلی شدید نیستند، اما می توانند هشدار دهنده باشند. قابل توجه ترین عارضه جانبی حساسیت دندان است. پس از استفاده از قلم، احتمال زیادی وجود دارد که دندان های شما بسیار حساس تر شوند. این به طور کلی 24 تا 48 ساعت طول می کشد. پس از آن همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

آیا قلم سفید کننده دندان بی خطر است؟

هنگامی که پراکسید شروع به تجزیه شدن می کند، به اکسیژن اجازه می دهد تا وارد مینای دندان شود و در آنجا رنگ دندان شما را روشن کند. قلم های سفید کننده نیز معمولاً حاوی مواد مختلف دیگری هستند. هر چیزی از گلیسیرین گرفته تا کربوپول، هیدروکسید سدیم و مواد طعم‌دهنده را می‌توان در هر زمان در این محصولات یافت.

دستورالعمل ها می تواند از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد، اما در بیشتر موارد، قبل از اینکه ژل را بشویید، به سادگی دو ساعت یا بیشتر روی ژل باقی می گذارید. استفاده از قلم های سفید کننده دندان بسیار راحت هستند و نتایج سریعی را ارائه می دهند. اگر هنوز نمی‌دانید که آیا قلم‌های سفیدکننده دندان بی‌خطر هستند،  به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فواید قلم سفید کننده دندان

محصولات مختلف سفید کننده دندان بدون نسخه در داروخانه ها و خواربار فروشی ها و خرده فروشی ها موجود است. این محصولات از نظر قیمت متفاوت هستند، اما همه آنها ارزان تر از سفید کردن دندان های حرفه ای هستند، به همین دلیل است که بسیار محبوب هستند.

قلم سفید کننده دندان از زمانی که در بازار عرضه شد محبوبیت خود را افزایش داد. محبوبیت آن به دلیل مزایای فراوان آن است. این مزایا شامل مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری، راحتی و سهولت استفاده است. چیزی که بیشتر مردم در مورد خودکار دوست دارند این است که می توان از آن درهمه جا استفاده کرد و قابل حمل است.

می توان از آن برای هدف قرار دادن یک دندان استفاده کرد، که این مزیتی است که توسط سایر نوارها محصولات سفید کننده دندان ارائه نمی شود.

آیا قلم سفید کننده دندان روی روکش اثر می کند؟

متأسفانه قلم های سفید کننده دندان در از بین بردن لکه از روکش ها بی تاثیر هستند. در حالی که دندان ها از سه لایه مینا، عاج و پالپ تشکیل شده اند. لایه مینا سخت ترین و دارای بیشترین درصد کلسیفیکاسیون است. در 95 درصد، مینای دندان به سخت ترین ماده در بدن تبدیل می شود. از طرف دیگر عاج حدود 70 درصد کلسیفیه است. بنابراین، به سختی مینای دندان نیست، اما سخت تر از پالپ است. پالپ از سلول ها، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده است که نقش عمده ای در عملکرد دندان ها دارند.

بیشتر قلم های سفید کننده دندان حاوی کاربامید پراکسید هستند. این ماده قبل از اینکه بتواند لکه ها را از روی دندان ها پاک کند به پراکسید هیدروژن تجزیه می شود. در حالی که در سفید کردن دندان بسیار موثر است، اما تاثیری بر روی مواد متخلخل مانند روکش ندارد. تنها راهی که می توان تاج را سفید کرد این است که آن را با یک تاج با سایه روشن تر جایگزین کنید.

قلم سفید کننده دندان وایت اسمایل مدل نعنایی

شرکت وایت اسمایل یک شرکت 100% آلمانی می باشد که نزدیک به 20 سال تنها در زمینه محصولات سفید کننده دندانی تحقیق و فعالیت نموده استکه حاصل این فعالیت ، تولید بیش از 15 نوع محصول در سفید کنندگی دندانی در جهان است. محصولات شرکت وایت اسمایل بر پایه محصولات کلینیکی و درمانی ساخته شده اند و مورد توصیه و تضمین اول دندانپزشکی اروپا قرار گرفته است. استفاده از این قلم، ساده ترین راه برای سفید کردن دندان می باشد. این محصول به راحتی در مطب دندانپزشکی قابل استفاده می باشد.

این روش، برای سفید کردن دندان بسیار اقتصادی بوده و همچنین کمک شایانی به سفید کنندگی حرفه ای دندان خواهد کرد. نتیجه کار در این روش ماندگاری بالاتری خواهد داشت. قلم سفید کننده را میتوان در هرجایی استفاده نمود. دلیل اصلی تیره شدن دندانها، خوردن و آشامیدن مواد غذایی رنگین است. قلم سفید کننده، بدون هیچ اثر سوئی روی دندان، لبخندتان را زیباتر می کند. برای رسیدن به نتیجه مناسب، ، قبل از هر بار سفید کردن با قلم بایستی تمیز کردن حرفه ای دندانها انجام شود.پیشنهاد می شود برای گرفتن نتیجه بهتر، از خمیر دندان سفیدکننده وایت اسمایل نیز استفاده شود. فرمول ویژه ای در برای مراقبت خاص از دندانها برای این محصولات در نظر گرفته شده است. بنابراین استفاده روزانه از آنها هیچ اثر سایشی روی

قلم سفید کننده دندان دازلینگ مدل 001

قلم سفید کننده دازلینگ مناسب برای استفاده قبل عکاسی و میهمانی می باشد توصیه می شود که بعد از مسواک و استفاده از نخ دندان حداکثر هفته ای دو الی سه مرتبه از قلم سفید کننده دندان استفاده کنید

همانطور که می‌دانید همه دوست دارند دندان‌های یکدست، سفید و زیبایی داشته باشند اما ممکن است به دلیل مرغوب نبودن جنس دندان، استفاده از مواد مضر برای دندان از زیبایی و سفیدی دندان‌ها کاسته شود. امروزه روش‌های مختلفی برای زیباسازی دندان وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به کامپوزیت و لمینت دندان اشاره کرد. اما با وجود محصولات مراقبت از دندان دیگر نیازی به انجام عمل‌های جراحی سخت با هزینه‌های بالا نیست. یکی از باکیفیت‌ترین محصولات مراقبت از دندان می‌توان به قلم سفید کننده دندان وایت دیزلینگ اشاره کرد که در ادامه به معرفی کامل قلم سفیدکننده WHITE dazzling می‌پردازیم.

طرز استفاده از قلم سفید کننده دندان وایت دزلینگ به این صورت بوده که ابتدا پیش از استفاده قلم سفید کننده باید دندان‌هایتان را با مسواک و خمیر دندان تمیز نمایید. سپس قلم را تکان داده، در قلم را باز کنید، بر خلاف عقربه‌های ساعت پیچ قلم را بچرخانید تا ژل به برس قلم برسد. بعد به آرامی لایه نازکی از ژل را روی دندان بکشید و مراقب باشید ژل با لب و لثه شما برخورد نکند. بعد 10 دقیقه دهان‌تان را بشویید و کاملا آبکشی نمایید تا ژل از روی دندان و لب‌های شما شسته و پاک شود. تا 30 دقیقه از خوردن و آشامیدن بپرهیزید. برای نتیجه گرفتن از قلم سفید کننده دندان بهتر است طبق دستورالعمل عمل نموده و فقط برای دندان‌های طبیعی استفاده نمایید. همچنین نکته لازم به ذکر این است که این محصول حاوی موادی بوده که برای کودکان زیر 14 سال مناسب نیست. همچنین از مصرف بیش اندازه بپرهیزید چرا که ممکن است منجر به ایجاد حساس شدن دندان شود.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

5 دیدگاه دربارهٔ «قلم سفید کننده دندان و تاثیر آن بر زیبایی لبخند چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی