Logo

عفونت عصب کشی دندان

عفونت بعد از عصب کشی

در برخی موارد ، عفونت دندان ممکن است بعد از انجام  عصب کشی رخ دهد. ما قصد داریم در ادامه توضیح دهیم که علائم عفونت پس از عصب کشی چیست و چرا عفونت بعد از عصب کشی رخ می دهد.

هنگامی که این عارضه رخ می دهد در اکثر موارد درمان مجدد دندان امکان پذیر می باشد. روند درمان شامل تمیز کردن مجدد کانال های ریشه دندان  می شود. در موارد دیگر ، اگر شکستگی دندان و شکاف در ریشه وجود داشته باشد ، امکان نجات دادن دندان وجود ندارد و کشیدن و قرار دادن ایمپلنت دندان ضروری خواهد بود.

علائم عفونت پس از عصب کشی قدیمی

گاهی اوقات یک عصب کشی قدیمی می تواند خراب شود ، در چنین مواردی شایع است که متوجه تپش قلب ، درد یا وجود عفونت در ریشه دندان می شود.

  1. درد شدید دندان که با گذشت زمان فروکش نمی کند.
  2. ناراحتی هنگام جویدن و نوشیدن .
  3. حساسیت هنگام لمس دندان.
  4. التهاب لثه ها اطراف دندان.

درمان ریشه برای پوسیدگی شدید دندان

کمی بیشتر از 2 سال پیش من دچار پوسیدگی شدید دندان شدم که باید تحت درمان عصب کشی قرار می گرفتم. پس از این دندانپزشک من گفت که آسیب به این دندان برای ترمیم بسیار زیاد می باشد. او یک پین برای ترمیم قرار داده است … پس از 5 روز من در لثه برآمدگی کوچکی داشتم و پس از 2 ماه احساس ناراحتی دارم.

این توده متورم ، پر از خون و مایع سفید رنگ شده است. این بار دندانپزشکم به من آنتی بیوتیک تجویز کرده است. و بعد از حدود یک سال و نیم روکش دندان افتاد و ناراحتی متوقف نشد (درد لثه ، التهاب ، احساس درد زیر چشم چپ و صورت).

یکی از مراجعان کلینیک مینوسا

شما به درمان مجدد عصب کشی نیاز دارید و در صورت تشدید آسیب ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد

صورت متورم بعد از درمان کانال دندان

3 روز پیش درمان کانال ریشه انجام داد. دندانپزشک من طی این جراحی 2 بار آزمایش Rx انجام داد و گفت نتیجه بسیار رضایت بخش بود. نکته اصلی این است که پس از درمان احساس درد دارم.

تورم پس از درمان ریشه در روزهای بعد طبیعی است و کم کم باید از بین برود. اگر اینطور نیست ، باید دوباره به دندانپزشکی مراجعه کنید. توصیه من این است که اگر با گذشت روزها بهبود نیافتید ، دوباره به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

عفونت عصب کشی لثه بنفش”]من سال قبل در دندانپزشک کانال ریشه انجام دادم و بعد از آن لثه تغییر رنگ داده است و لثه های من کمی بنفش رنگ می باشند. چه کار کنم؟

یکی از مراجعان کلینیک مینوسا

پس از مدتی ممکن است درمان ریشه ای که انجام شده است مجدداً عفونی شده باشد و این دندان باید بدون تأخیر در مشاوره دندانپزشکی از طریق معاینه بالینی و رادیوگرافی مورد ارزیابی قرار گیرد.

پر کردن موقت ریشه دندان

3 سال پیش من برای یک دندان عصب کشی کردم. نتیجه بسیار خوب بود. از آن به بعد من به طور دوره ای (تقریباً هر 2 ماه یکبار) یک پر کننده موقت قرار می دادم تا دندان نشکند و همچنین از “عصب سابق” محافظت کنم.

نکته این است که 6 ماه در حال حاضر بدون گذاشتن پر کردن موقت گذشته است و چیزی برای پوشاندن فضا باقی نمانده است. من هنوز در ناحیه درد دارم ، اما می خواهم بدانم آیا در خطر ابتلا به عفونت جدید هستم یا خیر.

پس از انجام درمان عصب کشی ، دندان باید با کامپوزیت یا روش های دیگر درمان شود. در غیر این صورت ، ممکن است کانال ها مجددا عفونی شود و درمان انجام شده با شکست مواجه شود.

درمان کانال دندان با عفونت شدید

یک ماه پیش من یک عصب کشی روی یک دندان با عفونت شدید انجام دادم ، پزشک فقط آن را با پنبه پوشانده بود تا چرک تخلیه شود. من به مدت 1 هفته از آنتی بیوتیک استفاده می کردم اما معلوم شد که باید پنبه را به طور مداوم بردارم تا احساس آرامش کنم و ظاهراً دوباره عفونت کرده است. آیا می توان این دندان را نگه داشت یا کشیدن آن بهتر است؟

طبق نظر انجمن اندودنتیکس ایران، اولویت با حفظ دندان های طبیعی می باشد. در صورت عدم امکان ، روش درمانی مناسب کشیدن دندان و جایگزینی آن با ایمپلنت یا پروتز می باشد.

لثه قرمز با نقاط سفید روی ریشه دندان

حدود یک سال پیش من در دندان جلویی خود عصب کشی انجام دادم و لثه ام احساس عجیبی می کند و من رنگ قرمز روی لثه با یک جوش کوچک سفید رنگ دارم ، قبل از عصب کشی من یک جوش داشتم و دندانپزشک گفت که چرک است و پس از برداشتن آن در اسرع وقت به درمان ریشه نیاز دارید.

توصیه من این است که امروز به دندانپزشک خود بروید تا او بتواند شما را به درستی راهنمایی کند ، یک معاینه دهانی از دندان و یک تصویر رادیوگرافی برای ارزیابی ریشه دندان انجام خواهد شد.

لثه های اطراف محل درمان ریشه متورم شده

10 سال پیش من درمان ریشه انجام دادم ، در تمام این سال ها که دهانم را می بستم و دندان هایم را روی هم فشار می دادم احساس می کردم در آن دندان کمی درد دارم ، گاهی اوقات هنگام جویدن درد می کند. یک سال پیش قسمتی از آن دندان خراب شد اما نتوانستم برای درمان پوسیدگی اقدام کنم.

آخر هفته این دندان شروع به درد کرد و لثه من در اطراف ریشه دندان ملتهب شد. من ایبوپروفن مصرف کردم و دیگر درد نمی کرد ، در حال حاضر فقط هنگام جویدن درد می کند ، سپس مسواک زدن دندان هایم لثه خونریزی می کند. نگرانی من این است که عفونت شدید تر شود و به دلیل این که من عصبی در داخل آن دندان ندارم ، عفونت به بقیه دندان ها سرایت می کند.

بعد از دو سال درمان ریشه ، من در همان دندانی که درمان شده بود دچار عفونت می شوم. در حالی که منتظر دومین ملاقاتم با دندانپزشک هستم ، آنتی بیوتیک مصرف می کنم.

تردیدی که وجود دارد این است که او به من گفت که اندودنتیسی مجدد نمی تواند انجام شود ، زیرا راه حل آن ایمپلنت یا پل است. من این فرایند را کمی می شناسم ، اما آنچه من تازه فهمیدم این است که درمان ریشه نمی تواند دوباره انجام شود و دندان باید برداشته شود. آیا اینطور است؟

من درمان کانال دندان داشتم و آن را تمام نکردم

1 سال پیش عصب کشی داشتم و آن را تمام نکردم . در حال حاضر 2 روز است که آنتی بیوتیک و ضد التهاب مصرف می کنم. اما از آنجایی که من نمی توانم درد را تحمل کنم و گونه راست من متورم شده است ، با دندانپزشک خود تماس گرفتم و او گفت هر 8 ساعت یکبار ترمال مصرف کنید یا اگر درد برطرف نشد به من مراجعه کنید. من 2 شب است که نمی توانم بخوابم.

باید منتظر بمانید تا التهاب و عفونت فروکش کند تا دندانی که در داخل آسیب دیده است برداشته شود.

من درمان ریشه داشتم و آن را تمام نکردم

1 سال پیش عصب کشی داشتم و آن را تمام نکردم . در حال حاضر 2 روز است که آنتی بیوتیک و ضد التهاب مصرف می کنم. اما از آنجایی که من نمی توانم درد را تحمل کنم و گونه راست من متورم شده است ، با دندانپزشک خود تماس گرفتم و او گفت هر 8 ساعت یکبار ترمال مصرف کنید یا اگر درد برطرف نشد به من مراجعه کنید. من 2 شب است که نمی توانم بخوابم.

باید منتظر بمانید تا التهاب و عفونت فروکش کند تا دندانی که در داخل آسیب دیده است برداشته شود.

عفونت پس از اندودنتیکس

حدود یک ماه پیش من دو عصب کشی دندان داشتم ، آنها ناتمام ماندند اما پوشیده شده اند و من بلافاصله شروع به مصرف آنتی بیوتیک کردم. اما وقتی درمان را تمام کردم ، دندان ملتهب شد دیگر التهاب یا درد نداشتم اما بعد از یک هفته دوباره برگشت.

پرکننده که ریشه دندان را می پوشاند بیرون آمده است دندانپزشک من عصب کشی انجام داد. و موادی که برای پوشاندن آن استفاده کرده همه از بین رفت. و دندان من با یک سوراخ بزرگ باقی مانده است.

به نظر من دندانپزشک شما یک پر کننده موقت قرار داده است. این پر کننده می تواند به سرعت خرد شود یا فرسوده شود. بسیار اهمیت دارد که وقتی این اتفاق می افتد به صورت اورژانسی به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

تاج دندان عصب کشی شده شکسته است

با سلام ، حدود 15 سال پیش من یک عصب کشی انجام دادم ، هیچ وقت احساس درد نمی کردم اما تاج آن شکسته است و اکنون دکتر به من می گوید عفونت وجود دارد و باید دوباره درمان را انجام دهند. متخصص اندودنتیست گفت ترجیح می دهد دندان را بکشد اما پزشک ترجیح می دهد دندان را نجات دهد.

در حال حاضر تاج دندان موقت دارم که شکسته است و هفته بعد وقت دارم. هیچ دردی احساس نمی کنم اما می ترسم دندان عفونت بکند.

آبسه روی لثه تشکیل شده و صورتم کمی متورم شده است

با سلام ، سه روز پیش من یک عصب کشی در یکی از دندان های مولر داشتم ، اما به دلیل این که عفونت وجود داشت ، اندودنتیست یک دارو را داخل ریشه قرار داد تا عفونت فروکش کند تا بتوان پرکردن قطعی را انجام دهم.

مشکل این است که بعد از برطرف شدن بی حسی شروع به درد کرد ، ابتدا فکر کردم که شاید طبیعی باشد ، اما هر روز که می گذرد بیشتر درد می کند و امروز متوجه شدم که آبسه شروع به عفونت کرده است و صورت من کمی متورم شده علاوه بر این ، من الان شش روز است که آنتی بیوتیک مصرف می کنم. باید چکار کنم؟ من نگران هستم که عفونت بدتر شده باشد.

توصیه من این است که بدون معطلی به کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا مراجعه کنید. فرآیند عفونی دندان باید ارزیابی شود و بر این اساس  روش درمانی مناسب انجام شود.

عدم انجام بازسازی نهایی دندان ریشه

چند ماه پیش من درمان ریشه را انجام دادم ، اما به دلیل این که در سفر بودم هرگز روند درمان را به پایان نرساندم. امروز متوجه شدم که قسمت فوقانی و نزدیک لثه دچار التهاب شده است. ممکنه است که دچار عفونت شده باشد؟

پس از انجام عصب کشی ، به طور معمول برای یک هفته پر کننده موقت قرار داده می شود که در صورت افتادن آن باید بلافاصله به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود. پس از این مدت زمان ، ترمیم نهایی دندان انجام می شود.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «عفونت عصب کشی دندان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی