آدرس:تهران،میرداماد بعداز خیابان دکتر مصدق جنوبی(نفت جنوبی)پلاک258 کلینیک دندانپزشکی مینوسا                  شماره تماس:02126424709

انجام زیبایی و ایمپلنت از 1,500,000 تومان

بوی بد صبحگاهی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گاهی صبح‌ها دهان‌تان اینقدر طعم ترشی می دهد؟ این پدیده که به عنوان “بوی بد صبحگاهی” شناخته می شود. بوی بد صبحگاهی به این دلیل رخ می دهد که باکتری های دهان شما شرایط ایده آلی برای تولید مثل در شب دارند. داشتن مقدار زیادی باکتری در دهان در هنگام صبح فکر جذابی نیست. نتیجه این تکثیر باکتری در شب ، دهان چسبناک و گازهای بدبو است که به عنوان بوی بد صبحگاهی شناخته می شود.

بوی بد دهان صبحگاهی

چه تفاوتی در فعالیت دهان شما در طول شب و روز وجود دارد؟

عمدتاً در طول شب ترشح بزاق کاهش می یابد. بدن شما به طور خودکار جریان بزاق را در شب کاهش می دهد، این بدان معنا است که باکتری ها مانند طول روز به طور مداوم تمیز نمی شود. بزاق همچنین دارای مقادیر اکسیژن بسیار بالایی است که مستقیماً برخی از باکتری ها را از بین می برد.

همچنین باکتری ها در شب چیز زیادی برای خوردن ندارند. کربوهیدرات ها غذای مورد علاقه آنها هستند و به دنبال پروتئین هایی می گردند که ممکن است حاوی غشاهای مخاطی بدن شما باشد، زیرا در هنگام خواب چیزی نمی خورید و هیچ باقیمانده ای در دهان خود باقی نمی گذارید. غشاهای مخاطی برای هضم باکتری ها مناسب نیست، در نتیجه گازی تولید می شود که باعث بوی بد صبحگاهی می شود.

چگونه از بوی بد دهان در صبح جلوگیری کنیم؟

نکته خوب این است که می توانید قبل از رفتن به رخت‌خواب اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهید. برای جلوگیری از بوی بد دهان صبحگاهی، روش های زیر را امتحان کنید:

آب فراوان بنوشید:

شب ها قبل از خواب آب بنوشید و در صورت بیدار شدن از تشنگی، یک بطری آب کنار تخت خواب خود بگذارید.

شما همان چیزی هستید که می خورید:

قبل از خواب از خوردن غذاها و نوشیدنی های بدبو مانند پیاز، سیر، چای سیاه یا قهوه خودداری کنید.

ترک دخانیات باعث کاهش بوی بد صبحگاهی می شود:

ترک سیگار کشیدن می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و همچنین از بوی بد دهان شما در صبح جلوگیری می کند.

تمیز کردن دندان ها در شب

بیشتر افراد در شب دندان های خود را به بهترین شکل ممکن تمیز می کنند که این کار برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری است. همچنین تغذیه باکتری های دهان را از هرگونه مواد مغذی مختل می کند. مسواک زدن در شب نه تنها به داشتن دندان های تمیز و سالم منجر می شود، بلکه می تواند تعداد باکتری ها را در دهان شما نیز کاهش دهد. این عادات را برای دریافت بهترین نتایج بدست آورید:

دندان های پشتی خود را به طور کامل نخ دندان بکشید.

دندان های خود را با یک برس نرم به مدت دو دقیقه کامل مسواک بزنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که دو دقیقه مسواک می زنند، اما در واقع به طور متوسط ​​35 تا 45 ثانیه است. می توانید یک تایمر تنظیم کنید تا به شما کمک کند مسواک زدن را به مدت دو دقیقه تا زمانی که به آن عادت کنید.

بوی بد صبحگاهی دهان

زبان خود را با یک برس نرم و خمیر دندان تمیز کنید.

از دهانشویه‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید (تقریباً همه دهان‌شویه‌های رایج این کار را انجام می‌دهند). از دندانپزشک خود بخواهید که یک دهانشویه خوب به شما پیشنهاد دهد. اکسیژن رسانی به دهان از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

استفاده از دهانشویه به شما کمک می کند ذرات کوچکتر غذا را که باکتری ها را تغذیه می کنند حذف کنید. از دندانپزشک خود بپرسید که آیا دهانشویه توصیه می کند یا خیر. پس از تمیز کردن کامل دهان، قبل از رفتن به رختخواب، چیزی جز آب نخورید. اگر شب از خواب بیدار می شوید، بهتر است مقداری آب بنوشید تا دهانتان مرطوب شود.

معمولاً خلاص شدن از بوی بد صبحگاهی دشوار نیست. هنگام بلند شدن از خواب ، ابتدا نخ دندان بکشید، سپس مسواک بزنید. اگر دهان شما همچنان ترش می شود، این فقط بوی بد صبحگاهی نیست. دندانپزشک شما می تواند به شما در تشخیص سایر مشکلاتی که ممکن است در ایجاد این طعم و بوی بد نقش داشته باشد، کمک کند.

کلینیک دندانپزشکی شبانه ورزی مینوسا در تهران ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان می باشد.

 

رفع خشکی دهان

اگر هنگام خواب یا مصرف برخی داروها از طریق دهان نفس می کشید، دهان شما خشک تر از حد معمول می شود. این البته شرایط رشد باکتری ها را بهبود می بخشدو باعث بوی بد صبحگاهی می شود. بیش از صد دارو وجود دارد که عوارض جانبی خشکی دهان را دارد. از دندانپزشک خود بخواهید که یک دهانشویه مرطوب کننده برای دهان شما انجام دهد.

اگر آپنه خواب دارید، دهان شما در شب بیش از حد معمول باز می شود و در نتیجه خشک می شود. در مورد درمان آپنه خواب با دندانپزشک خود صحبت کنید. اگر از گرفتگی مزمن بینی رنج می برید، این نیز باعث می شود که از طریق دهان نفس بکشید و دهان شما خشک شود. برای حل این انسداد با پزشک خود مشورت کنید. با کمی زمان و مراقبت می توانید رشد شبانه باکتری ها را تا حد زیادی کاهش دهید. این نه تنها بوی بد صبحگاهی را از بین می برد، بلکه به حفظ سلامت دهان و دندان شما کمک می کند.

6 دیدگاه دربارهٔ «بوی بد صبحگاهی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی