آدرس:تهران،میرداماد بعداز خیابان دکتر مصدق جنوبی(نفت جنوبی)پلاک258 کلینیک دندانپزشکی مینوسا                  شماره تماس:02126424709

انجام زیبایی و ایمپلنت از 1,500,000 تومان

9 روش اصلاح طرح لبخند که در دندانپزشکی زیبایی می توانید از آن استفاده کنید

امروزه از زیبایی و فرم دهی گرفته تا بسته شدن فضا و ترمیم دندان ، دندانپزشکی زیبایی بیش از هر زمان دیگری برای درمان این موارد کاربرد دارد. دندانپزشکان مجموعه وسیعی از ابزار و تکنیک ها را برای بهبود و اصلاح طرح لبخند در اختیار دارند.

قبل از تصمیم گیری برای انجام هرگونه روش زیبایی ، دانستن مزایا و خطرات روش درمانی و آنچه در طول فرآیند انتظار شما را می کشد بسیار اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که هزینه درمان هایی که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود. میزان تجربه دندانپزشک در این روش و آیا پس از آن به نگهداری خاصی نیاز است ، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

بلیچینگ دندان ها

با افزایش سن به خصوص پس از سیگار کشیدن ، مصرف برخی داروها یا مصرف غذاها و نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای ، دندان ها می توانند لک شوند یا تغییر رنگ دهند. با استفاده از بلیچینگ دندان ، دندانپزشک شما می تواند دندان های شما را به یکی از دو روش معمول سفید کند. دندانپزشکان می توانند از بلیچینگ دندان در کلینیک برای شما استفاده کنند. یا بلیچینگ دندان در خانه را به شما توصیه می کنند.

دندانپزشک شما می تواند یک قالب سفارشی از دهان شما تهیه کند تا اطمینان حاصل کند که مقدار مناسبی محلول سفید کننده به دندان های شما می رسد. ممکن است سفیدکردن دندان در خانه برای بعضی از بیماران راحت تر باشد. بسته به قدرت پراکسید استفاده شده ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشد. بلیچینگ دندان در کلینیک می تواند در یک یا چند جلسه 1 تا 2 ساعته انجام شود.

به خاطر داشته باشید اگر در معرض موادی قرار گیرید که باعث لکه شدن دندان های شما شده است ، ممکن است دندان های شما دوباره لکه شود. محصولات سفید کننده دندان برای تمیز کردن دندان ها مناسب نمی باشد. رعایت بهداشت روزانه دهان و دندان با مسواک زدن دو بار در روز ، استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز و شستشوی روزانه دهان با دهانشویه ضروری می باشد.

بلیجینگ دندان

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر در دندانپزشکی برای درمان فضای اضافی بین دندان ها ، دندان های شکسته ، لکه دار شدن یا ترک خوردن دندان ها ، ظاهر آنها را بهبود می بخشد. دندانپزشکان از مواد کامپوزیتی برای ترمیم پوسیدگی های کوچک یا محافظت از ریشه در معرض دندان استفاده کنند.  دندانپزشک معمولاً می تواند این روش را در یک بار مراجعه به مطب و با استفاده از مواد همرنگ دندان مانند رزین های کامپوزیتی مستقیماً روی سطح دندان قرار می گیرد. اگرچه کامپوزیت ونیر می تواند چندین سال عمر کند ، اما بیشتر از سایر روش های دندانپزشکی احتمال آسیب دیدن ، لکه دار شدن یا از بین رفتن کامپوزیت وجود دارد.

روکش لمینت

این روکش های سفارشی که به طور معمول از سرامیک ساخته می شوند (گاهی اوقات از پلاستیک استفاده می شود) ، قسمت های جلویی دندان ها را پوشش می دهد تا رنگ و شکل آنها را اصلاح کنند. طول عمر روکش لمینت بیشتر از کامپوزیت ونیر می باشد و ظاهر بسیار زیبا تری دارد. روکش لمینت می تواند دندان هایی را بهبود بخشد که:

  • دندان هایی که بین آنها فاصله وجود دارد
  • دندان های فرسوده و آسیب دیده
  • برای دندان هایی که رنگ آمیزی و لکه با بلیچینگ قابل درمان نمی باشد
  • درمان شکل و ظاهر دندان ها
  • درمان کجی جزئی دندان ها

قبل از قرار دادن روکش ، دندانپزشک ابتدا قالبی از دندان شما تهیه می کند، سپس روکش دندان را در محل خود قرار می دهد. پرتو نور فرا بنفش به محکم شدن چسب زیر روکش کمک می کند. روکش های سرامیکی در آزمایشگاه ساخته می شود ، پس برای قرار دادن آنها نیاز به مراجعه مجدد به دندانپزشک دارید.

تاج دندان و افزایش طول تاج دندان

تاج ها کاملاً دندان ها را پوشش می دهد و فرم و شکل طبیعی دندان ها را بازیابی می کند. شما ممکن است به تاج دندان نیاز داشته باشید تا:

  • دندان نامرتب یا بد رنگ را روکش کنید
  • از دندان ضعیف محافظت کنید
  • دندان شکسته یا فرسوده را بازیابی کنید
  • یک دندان را با تاج دندان بپوشانید
  • پل دندان را در جای خود ثابت می کند
  • روی ایمپلنت دندان قرار می گیرد

تاج ها از فلز ، سرامیک مبتنی بر فلز ، رزین یا مواد تمام سرامیکی ساخته می شود. به دلیل این که تاج ها گران قیمت می باشند، دندانپزشکان معمولاً فقط زمانی آنها را پیشنهاد می کنند که سایر اقدامات در دندانپزشکی زیبایی نتواند نتیجه مطلوبی بدهد.

یک دندانپزشک می تواند یک تاج مخصوص را در همان روز بسازد. بعضی از کلینیک های دندانپزشکی می توانند در همان روز روند تولید تاج دندان را کامل کنند . دندانپزشک دندان را برای قرار دادن تاج آماده می کند و از دندان قالب می گیرد و  یک تاج موقت برای شما تهیه می کند و سپس تاج دائمی دندان را در جلسه دیگر قرار می دهد. اگر از تاج دندان به خوبی مراقبت کنید ، آنها طول عمر بسیار طولانی خواهند داشت.

شکل دهی و کانتورینگ مینای دندان

شکل دهی و کانتورینگ مینای دندان شامل تراش جزئی مینای دندان برای بهبود ظاهر دندان های شما می باشد. دندانپزشکان ممکن است این روش را با کامپوزیت ونیر ترکیب کنند.

دندانپزشکی زیبایی اغلب برای تغییر طول ، شکل یا موقعیت دندان ها استفاده می شود. تغییر شکل و کانتورینگ می تواند برای اصلاح موارد زیر استفاده شود:

  • دندان های کج
  • دندان های تراش خورده و نامنظم
  • مشکلات جزئی گزش دندان

اگر دندانهای سالم و نرمالی دارید ، می توانید کاندید مناسبی برای تغییر کانتورینگ مینای دندان باشید.

ارتودنسی

امروزه افراد تقریباً در هر سنی می توانند از روش های ارتودنسی بهره مند شوند. ارتودنسی نه تنها ظاهر دندان های کج یا شلوغ را بهبود می بخشد. بلکه می تواند نیش نامناسب را بهبود بخشیده و موقعیت فک و اختلالات مفصل فک را اصلاح کند. بریس برای جابجایی مجدد دندان ها استفاده می شود.

برای قرار دادن بریس ها ، دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی براکت های ساخته شده از فلز ، سرامیک یا پلاستیک را به دندان های شما می چسباند. سپس سیم ها را از داخل براکت ها عبور می دهد که دندان ها را به موقعیت صحیح خود هدایت می کنند. گاهی اوقات ، دندانپزشکان می توانند بریس های زبانی را به پشت دندان های شما بچسباند تا آنها را از دید پنهان کنند.

بعد از اینکه مهاربند های شما متصل شد و بعد از هر ویزیت که دندانپزشک بریس های شما را محکم می کند برای چند روز انتظار مقداری درد را داشته باشید. هنگام استفاده از بریس ها رعایت منظم بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

ریسک استفاده از بریس بسیار کم می باشد. اما افرادی که به فلز یا لاتکس حساسیت دارند یا کسانی که به بیماری پریودنتال مبتلا می باشند، در معرض خطر بیشتری در طول دوره درمان می باشند. اگر دندان ها خیلی سریع جابجا شوند ، شل شدن ریشه دندان نیز یک مشکل اساسی می باشد.

یک گزینه جایگزین برای اصلاح مشکلات جزئی ارتودنسی شامل پوشیدن یک سری لوازم شفاف و سفارشی به بریس های نامرئی می باشد. دندانپزشک شما تقریباً هر دو هفته یکبار برای جابجایی تدریجی دندان های شما از الاینر های جدید در این روش استفاده می کند. برخلاف بریس های سنتی ، می توان الاینر ها را هنگام غذا خوردن ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از روی دندان ها برداشت.

درمان با بریس ها  شامل دو مرحله کلی می شود: استفاده از بریس و سپس استفاده از نگهدارنده برای نگه داشتن دندان ها در موقعیت جدید آنها. نگهدارنده ها می توانند در پشت دندان های شما قرار گیرند.

ارتودنسی دندان

پروتز پل

گاهی اوقات از پروتز های پل استفاده می شود که دندان های مصنوعی را جایگزین دندان های از دست رفته کنند. پل ها می توانند از طلا ، آلیاژهای فلزی ، سرامیک یا ترکیبی از این مواد ساخته شوند. دندانپزشکان پس از آماده سازی پروتز بریج برای تاج ، آنها را روی دندان های اطراف فضای خالی قرار می دهند و بریج روی دندان های آماده شده چسبانده می شود. فقط دندانپزشک می تواند پل ثابت را از روی دندان ها جدا کند.

موفقیت پروتز پل به پایه و اساس دندان های همسایه آن بستگی دارد. به یاد داشته باشید که اگر از بریج استفاده می کنید. بهداشت دهان و دندان برای سالم ماندن پروتز دندان بسیار مهم است.

کاشت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی موثر

کاشت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی گران قیمت می باشد. اما یک روش درمانی با طول عمر زیاد برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. کاشت دندان جایگزینی برای پروتز پل می باشد  که از دندانهای مجاور استفاده می کند. یک جراح ایمپلنت را با جراحی در استخوان فک بیمار قرار می دهد.

ایمپلنت دندان شامل سه مرحله اصلی می باشد:

  1. ایمپلنت تیتانیومی که به استخوان فک وصل می شود. (ایمپلنت)
  2. تکیه گاهی که روی بخشی از کاشت خارج شده از لثه قرار می گیرد. (اباتمنت)
  3. تاج پروتزی که دندانی با ظاهری طبیعی ساخته می شود. (پروتز)

برای جایگزینی دندان از دست رفته می توانید از ایمپلنت استفاده کنید. چندین ایمپلنت می تواند یک پشتیبانی ثابت برای جایگزینی چندین دندان آسیب دیده باشد. اگر به دلیل بیماری پریودنتال دچار از دست دادن استخوان شده اید و یا دندان های خود را از دست داده اید. جراح ابتدا باید پیوند استخوان را برای شما انجام دهد.

کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی مینوسا در میرداماد ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به دندان و لثه(زیبایی و سلامت) می باشد.

کاشت دندان برای انجام شدن به مراحل مختلفی نیاز دارد ، از جمله:

  • بررسی جامع ، تصویر اشعه ایکس و مشاوره دندانپزشکی
  • کاشت پیچ های تیتانیومی با استفاده از جراحی
  • برداشت اندازه های مورد نیاز از فک بالا و پایین
  • تهیه مدلی برای ساخت دندان مصنوعی یا تاج
  • قرار دادن تاج

روش های دندانپزشکی زیبایی در لثه

روش های دندانپزشکی زیبایی در لثه شامل روش هایی برای کمک به درمان موارد زیر می باشد:

  • خط لثه نامنظم
  • دندان هایی که خیلی کوتاه یا خیلی بلند به نظر می رسند
  • ریشه دندان در معرض دیده شدن
  • عقب نشینی لثه و استخوان فک شما

اگر مشکلاتی از این دست برای شما نگران کننده می باشد. از دندانپزشک خود در مورد بهترین گزینه های خود برای اصلاح آنها و ایجاد لبخندی که می توانید به آن افتخار کنید، سوال کنید.

(منبع)

6 دیدگاه دربارهٔ «9 روش اصلاح طرح لبخند که در دندانپزشکی زیبایی می توانید از آن استفاده کنید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی