Logo

دلایل از دست دادن دندان و بیماری های مربوط

بیماری که باعث از دست دادن دندان می شود

از دست دادن دندان دائمی از چیز که فکر می‌کنید، به شما نزدیک‌تر است. اگرچه بسیاری از افراد جامعه از خطرات از دست دادن دندان دائمی آن آگاه نیستند؛ اما سلامت جسمانی ما ارتباط بسیار تنگاتنگی با سلامت دهان و دندان ما دارد.

بیماری پریودنتال درمان نشده یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان دائمی است. مشکلات فیزیکی مانند آرتریت و روماتوئید نیز می تواند بر سلامت دهان و دندان تأثیر منفی بگذارد. سه ​​بیماری وجود دارد که دندانپزشک شما توصیه می کند برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر از دست دادن دندان، آن ها را تحت کنترل داشته باشید. در ادامه مقاله به این سه بیماری اشاره خواهد شد و عوارض احتمالی هریک از این بیماری ها بررسی خواهد شد. کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا در تهران ارائه دهنده تمامی خدمات مروبط به سلامت و زیبایی دهان و دندان می باشد.

دلایل کشیده شدن و افتادن دندان

 پوکی استخوان یکی از دلایل از دست دادن دندان در افراد مسن

اگرچه پوکی استخوان می تواند هر استخوانی در بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما بیشتر بر روی قسمت هایی مانند باسن ، ستون فقرات و مچ دست افراد مسن تاثیر می گذارد. با این تفاصیر و بنا به گفته آکادمی پریودنتولوژی آمریکا ، پوکی استخوان یا “نازک شدن استخوان ها” ، می تواند باعث تحلیل استخوان و از دست دادن استخوان فک شما شود.

متخصصان با بررسی بیماران مختلف به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مستقیم بین از دست دادن استخوان فک و از دست دادن دندان وجود دارد. از دست دادن دندان و عدم جایگزینی این مشکل در نهایت منجر به زوال استخوان فک می شود. بیماران بزرگسال که دچار از دست دادن استخوان فک به دلیل پوکی استخوان هستند، بیشتر احتمال دارد دندان خود را از دست بدهند.

دیابت خطر از دست دادن دندان را افزایش می دهد

طبق یک مطالعه منتشر شده، افراد مبتلا به دیابت ، به خصوص افراد بالای 50 سال در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن دندان هستند. آمار نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت به طور متوسط ​​10 دندان خود را از دست می دهند. اما افرادی که مبتلا به دیابت نیستند ، کمتر از 7 دندان از دست رفته دارند.

علاوه بر این، 28 درصد از بیماران دیابتی تمام دندان های خود را از دست داده بودند. به گفته محققان، دلیل این مشکلات احتمالاً قند خون بالا و تغییرات هورمونی شدید در این بیماران است. قند خون بالا می تواند التهاب لثه و دندان را به همراه داشته باشد. این مشکلات در نهایت منجر به بیماری های پریودنتال و از دست دادن دندان به مرور زمان می شود.

چرا دندان می افتد

از دست دادن دندان به دلیل فشار خون بالا

متخصصان دندانپزشکی معتقدند که فشار خون بالا و از دست دادن دندان می توانند ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. مطالعات نشان می دهد که به ازای هر دندانی که از دست می دهید، شانس ابتلا به بیماری های قلبی از جمله فشار خون بالا را افزایش می دهید.

علاوه بر این، مطالعات ارتباط بین عفونت های پریودنتال و بیماری های قلبی عروقی، به ویژه سکته مغزی را اثبات کرده است.

با توجه به موارد ذکر شده ارتباط بین سلامت عمومی و سلامت دندان کاملا مشخص است. با تغذیه صحیح، ورزش منظم، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به متخصصان دندانپزشکی ، از سلامت کلی خود مراقبت کنید و شانس بیشتری برای داشتن سلامت جسمی و دندانپزشکی بهتری برخوردار شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با دندانپزشک خود در مورد سلامت پزشکی و دندانپزشکی خود مشاوره کنید.

دلایل کشیده شدن دندان

ازدست دادن یک دندان و درمان ایمپلنت

در صورت از دست دادن یک دندان می توان ایمپلنت دندان را جایگزین دندان کرد. ساخت پروتز بریج سه تاجی در آنجا با بریدن و کوچک کردن دو دندان مجاور آخرین روش درمانی است که باید در نظر گرفته شود. در انتخاب روش درمانی نباید به مدت زمان درمان و سختی عمل توجه کرد و مناسب ترین و بهترین روش برای فرد انتخاب شود. بریج دندان ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت، نکروز پالپ و در نهایت درمان ریشه و در آینده پوسیدگی زیر روکش این دندان ها شود.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «دلایل از دست دادن دندان و بیماری های مربوط»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی