Logo

احساس درد پس از درمان عصب کشی

احساس درد پس از عصب کشی

آیا پس از درمان عصب کشی احساس درد شدیدی دارید؟ آیا در هنگام درمان عصب کشی درد احساس می شود؟ چرا از این روش درمانی استفاده می شود؟ در این مقاله ، ما درمان عصب کشی را که در دندانپزشکی استفاده می شود و اثرات آن بر روی بیماران بررسی می کنیم.

درمان عصب کشی چیست؟

قبل از دادن اطلاعات در مورد احساس درد پس از درمان کانال دندان ، بیایید سعی کنیم توضیح دهیم که درمان عصب کشی چیست و در چه مواردی باید انجام شود.

بیشتر بدانید: ایمپلنت راه حلی برای درمان بی دندانی

احساس درد پس از انجام عصب کشی

هدف از درمان عصب کشی

درمان عصب کشی روش درمانی می باشد که برای درمان دندان های پوسیده یا ملتهب استفاده می شود. هدف از درمان ریشه دندان از بین بردن مشکل دندان های آسیب دیده و ریشه دندان و نجات دندان می باشد.

موفقیت در درمان کانال ریشه با انجام مداخله در زمان صحیح متناسب می باشد. در دندان هایی که به موقع درمان نشوند ، التهاب تا ریشه گسترش می یابد و ممکن است منجر به شرایطی شود که دندان های اطراف و استخوان فک را تحت تأثیر قرار دهد.  کانال ریشه دندان با برداشتن قسمت پالپ و قسمت عصبی دندان و تمیز کردن آن فضا انجام می شود.

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

لایه های بیرونی و سخت دندان عاج و مینا می باشند. در زیر این دو لایه ، بافت نرم به نام پالپ قرار دارد.

این بافت نرم در اطراف ناحیه عصب دندان قرار دارد. رگهای وارد شده به دندان نیز در این قسمت قرار دارند. التهاب و عفونت می تواند به بافت نرم موسوم به پالپ و اعصاب موجود در فضای داخل آن آسیب برساند. در این حالت پوسیدگی دندان گسترش یافته و درمان آن دشوار می شود. بعد از معاینه دندانپزشک می تواند ناحیه التهاب را تمیز کند. سپس قسمت خالی را پر می کند. این روش اجازه می دهد تا دندان نجات یابد. این فرآیند اساس درمان کانال ریشه را تشکیل می دهد.

درمان کانال چه تغییراتی در دندان ها ایجاد می کند

برداشتن عصب دندان ها مشکلی در عملکرد کلی دندان ایجاد نمی کند. فقط احساس دندان ها (سرما و گرما) از بین می رود.

مدت زمان درمان عصب کشی از بیماری به بیمار دیگر و مقدار گسترش التهاب در دندان متفاوت می باشد. دندانپزشک می تواند درمان ریشه کانال را در یک جلسه انجام دهد. در برخی از دندان های آسیب دیده ، روند درمان ممکن است دو یا سه جلسه دیگر طول بکشد.

آیا دندان من نیاز به درمان عصب کشی دارد؟

نیاز به درمان عصب کشی توسط دندانپزشکان یا اندودنتیس ها قابل تشخیص می باشد. ابتدا بیمار معاینه می شود و از دندان آسیب دیده تصویر رادیوگرافی گرفته می شود. پزشکان قبل از درمان ریشه از بی حسی موضعی استفاده می کنند تا درد حین درمان عصب کشی احساس نشود.

برای درمان عصب کشی ، ورود به داخل دندان ضروری می باشد. به همین دلیل ، پزشکان متخصص با سوراخی دندان را باز می کنند و به ناحیه عصب و پالپ دسترسی پیدا می کنند و بافت نرم و قسمت های مشکل ساز دندان برداشته می شود.

 

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به دهان (سلامت و زیبایی دندان و لثه) در شبانه روز می باشد.

سوالاتی از قبیل اینکه آیا در طول درمان کانال ریشه درد وجود دارد ، اغلب توسط بیمارانی که تحت درمان قرار می گیرند ، پرسیده می شود. در حین تمیز کردن به دلیل بی حسی موضعی و از بین بردن اعصاب قبل از عمل درد زیادی شکل نمی گیرد.

در حالی که بقایای عفونت و پوسیدگی دندان تمیز می شود ، از برخی از محلول های ضد عفونت استفاده می شود. در مرحله بعدی ، روند پر شدن دندان آغاز می شود. ترمیم دندان را می توان در جلسه دوم استفاده کرد.

گاهی اوقات از داروی مسکن در ناحیه ملتهب استفاده می شود. همچنین از ترمیم موقت دندان استفاده می شود تا به دندان بیمارانی که توسط پزشک به جلسه بعدی موکول می شود آسیب نرسد.

در آخرین مرحله درمان ریشه ، دندان پر می شود. برای پر کردن پالپ دندان ، از ماده خاصی استفاده می شود. این ماده با دندان ها و بافت بدن انسان سازگار می باشد.

در بیمارانی که درمان در یک جلسه به پایان نرسیده است ، بیمار باید از دندان خود محافظت کند و در هنگام خوردن و آشامیدن از این دندان استفاده نکند.

احساس درد در حین درمان عصب کشی دندان

درد هنگام درمان عصب کشی موضوعی است که توسط افرادی که قبلا این روش درمانی را تجربه نکرده اند ، سوال می شود. مانند هر روش دندانپزشکی دیگر ، درد و حساسیت در درمان کانل ریشه نیز احساس می شود. به دلیل بی حسی و از بین بردن عصب ، این درد ممکن است بیشتر احساس شود. بعضی از بیماران ممکن است درد موقتی را احساس کنند زیرا ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به درد داشته باشند.

احساس درد پس از درمان عصب کشی

درد پس از پایان عصب کشی

دردی که پس از درمان ریشه احساس می شود ، ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. مدت زمان احساس درد برای بیشتر بیماران یک یا دو روز می باشد. پزشکان معمولاً داروهای مسکن را به بیماران توصیه می کنند تا روند درد خفیف را به راحتی پشت سر بگذارند.

دردی که پس از درمان عصب کشی احساس می شود ، بخشی از روند درمان می باشد. اگر درد شما بیش از حد انتظار باشد ، بهتر است با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «احساس درد پس از درمان عصب کشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی