Logo

آیا اشعه ایکس دندان در دوران بارداری مضر می باشد؟

دندانپزشکی در بارداری

اشعه ایکس دندان در دوران بارداری بی خطر است ، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام برنامه ریزی مراقبت از دندان در این دوران در نظر بگیرید. بارداری یک دوره هیجان انگیز برای خانواده ها می باشد و بدن تغییرات زیادی را تجربه می کند. این تغییرات به این معنی نمی باشد که شما باید برنامه های مراقبت از دهان و دندان خود را عوض کنید.

در حقیقت ، مراقبت بیشتر از دندان ها برای جلوگیری از ایجاد بیماری هایی مانند التهاب لثه در دوران بارداری بسیار حیاتی می باشد. اگر به برنامه منظم مراجعه به دندانپزشکی خود در دوران بارداری پایبند باشید ، احتمالاً شما نیاز به عکس های رادیوگرافی دندانپزشکی نخواهید داشت. یکی ازسوالات متداولی که در کلینیک از ما پرسیده می شود. آیا اشعه ایکس دندان در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی کند؟

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مینوسا ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به سلامت و زیبایی دهان و دندان می باشد.

دندانپزشکی در بارداری

اشعه ایکس دندانپزشکی و بارداری

  1. پیش بند سربی باید در دوران بارداری استفاده شود تا هنگام عکس برداری با اشعه ایکس از مادر و نوزاد محافظت شود.
  2. مقدار اشعه ای که در رادیوگرافی دندانپزشکی استفاده می شود بسیار کم است و برای آسیب رساندن به یک زن باردار یا کودک کافی نمی باشد.
  3. یک لایه محافظتی اضافی نیز وجود دارد که برای ایمن تر کردن روش برای هر کسی که نیاز به عکسبرداری اشعه ایکس دارد ، استفاده می شود.
  4. اگر در گذشته عکس رادیوگرافی گرفته باشید ، احتمالاً به یاد دارید که دندانپزشک یا متخصص پیش از روشن کردن دستگاه اشعه ایکس ، پیش بند سنگینی را استفاده می کرد. این یک پیش بند سربی می باشد که برای به حداقل رساندن اثرات اشعه ایکس طراحی شده است.
  5. پیش بند به اندازه ای بلند می باشد که شکم را پوشش می دهد ، این بدان معناست که کودک در طی رادیوگرافی محافظت می شود.

بیشتر بدانید: سلامت و زیبایی دندان‌هایتان با لمینت دندان

بهترین انتخاب ها اشعه ایکس دندان

اگرچه انجام رادیو گرافی دندان در طول بارداری بی خطر می باشد ، اما برخی از خانم ها برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس و سایر روش های دندانپزشکی در این دوران انتخاب های آگاهانه ای انجام می دهند.

پس از باردار شدن باید سریعاً دندانپزشک خود را در جریان بگذارید. شما می توانید با دندانپزشک خود یک برنامه درمانی مناسب تهیه کنید که برای شما و کودک شما خطری نداشته باشد. بعضی از مادران تصمیم می گیرند که رادیوگرافی را پس از پایان سه ماهه اول انجام دهند زیرا این دوران مهمترین زمان رشد کودکان می باشد. این برنامه ریزی از نظر پزشکی مشکلی ندارد و به ایجاد آرامش خاطر مادر کمک می کند.

اشعه ایکس دندانپزشکی می تواند تا زمان تولد کودک به تأخیر بیفتد ، ما این تاخیر در روند درمان را توصیه نمی کنیم. اشعه ایکس برای تشخیص مشکلات دندانپزشکی حائز اهمیت می باشد. در صورت عدم شناسایی و درمان به موقع، این مشکلات می تواند جدی شود. اگر در دوران بارداری مورد اورژانسی دارید ، باید رادیوگرافی انجام شود. این معمولاً چیزی نیست که بتوان آن را تا بعد از تولد به تأخیر انداخت.

جراحی دندان عقل در دوران بارداری

در دوران بارداری پزشکان توصیه می‌کنند جراحی دندان عقل انجام نشود و تاپایان بارداری صبر کنند اما اگر درد ناشی از آن سبب عفونت شود بهتر است کشیده شود.

جراحی دندان عقل

مشاوره با دندانپزشک خود را شروع کنید

همانطور که گفتیم ، دندانپزشک خود را در اسرع وقت از بارداری خود مطلع کنید. تیم متخصص ما در کلینیک دندانپزشکی مینوسا با مادران باردار همکاری می کنند تا در حین مراقبت از سلامتی نوزادان ، برنامه های درمانی متناسب با نیازهای دندانپزشکی آنها ایجاد شود.

مراقبت از دهان و دندان فقط به دلیل باردار شدن نباید متوقف شود و عکس برداری با اشعه ایکس دندان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اگر سوال دیگری دارید یا می خواهید وضعیت خود را با یکی از دندانپزشکان متخصص ما در میان بگذارید ، لطفا برای تماس با ما درنگ نکنید.

(منبع)

همین الان وقت معاینه رایگان بگیر!

خدمات مینوسا :

ارسال مشخصات:

6 دیدگاه دربارهٔ «آیا اشعه ایکس دندان در دوران بارداری مضر می باشد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو نوبت کافیست اطلاعات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.
فرم درخواست نوبت دندانپزشکی